Gezi Savunması; Neden Oradaydım?

Kiminden Bendeki seni bitirdin”, kiminden Güneş gibi doğdun gönlüme” şarkıları duymaktayım… Kimi tüm kitaplarını “yaz bana gönder” coşkusu içinde, kimi de“yak bütün hatıraları” modunda öfke kusuyor.

Peki,  din düşmanları, darbeciler , dış mihrakların (3d) olduğu yerde ne işim vardı?

Nasıl oldu da “din düşmaları” ile birlikte oldum; camide içki içilmesine, başörtülülerin tartaklanıp üzerlerine idrar boşaltılmasına sustum, razı oldum?

Ulusalcısı, Ergenokoncusu CHP’lisi alayının toplanıp “darbe” tezgahladığı bir yerde nasıl yer aldım?

Koç’undan , Boyner’ine, CNN’inden, Alman ve İngilizine kadar faiz lobisinin ve “dış mihrakların”cirit attığı bir yerde ne işim vardı?

***

Cevabı çok basit; Bunların hiçbirine inanmadım, inanmıyorum.

Muktedirin dolduruşuna gelip bunlara inananlar, bizi çok ters bir yerde görebilirler, fakat ben onlar gibi düşünmediğimden bana gayet normal geliyor.

Bu konuda muktedir ve çevresi ile aynı düşünmüyoruz, onun millete “Yalan da olsa söyle, hoşuma gidiyor” modunda görkemli yalanlar söylediğini düşünmekteyim.

 “Paranın dini imanı yoktur… Faiz bir dünya gerçeğidir… İstanbul’u finans merkezi yapacağız.” deyip daha 1.5 ay önce Borsa İstanbul’u “besmele” ile açan, “cesaret ödüllü”, “BOP eşbaşkanı” muktedir, 10,5 yıldır faiz lobisine zaten hizmet ettiğinden ve benim nazarımda tüm inandırıcılığını yitirmiş olduğundan bu yalanlara ne yazık ki karnım tok.

 Hani denir ya “Sen onları külahıma anlat”

 “Ayinesi iştir kişinin lafına bakılmaz.”

 ***

Eğer olayların arkasında ABD İsrail varsa, gariban çocukları toplayıp sorguya çekmek yerine, İsrail ile tek bir anlaşmayı iptal etsin, füze kalkanlarından bari ikisini ihtar niyetine söktürsün, madem olayların arkasında o var KOÇ’tan birini gözaltına alsın da görelim.

 Alamaz, yapamaz. O ne yapar, hem de resmen ve alenen sponsoru KOÇ olan Türkçe Olimpiyatları’nda nutuk atar. Faiz lobisi Gezi’de değil; Türkçe olimpiyatlarındaydı. Sponsorlara hele bakın: Koç, Doğuş, Ağaoğlu, Asyabank, Ülker, Türkcell, Vestell…

 70 yaşındaki annem bile 20 günün sonunda muktedirin yalan söylediğine ikna olduysa, eh siz de zamanla alışacak, sessiz sedasız bunların görkemli yalanlar olduğunu görecek ve fakat hiçbir zaman açıktan “Yalana inandık” diyemeyeceksiniz. 

 Üç büyük yalan vardı, ilk ikisi hayli görkemli:

 Camide içki içtiler: Camide içki görüntüleri geçen cuma gösterilecekti, iki cuma geçti üçüncüsüne giriyoruz hala yok ve asla olmayacak çünkü yalan.

 Bayrak yaktılar: 2010 yılına ait bir gösteriden apartılarak servis edildiği ortaya çıktı, TRT’de yayınlandı, ilkinde tarih yok, ikincisinde apar topar 31.05.2013 tarihi eklenmiş, kabak gibi sırıttı.

 Başrörtülülere saldırdılar: Gezi’de öyle bir şeye rastlanmadı. 20 gün boyunca başörtülüler ile birlikte oradaydık, hiçbir şey olmadı. Kendisine saldırıldığı söylenen başörtülü kadının ifadeleri şüphelerle dolu. 100 kişi saldırdı deniyor, tek bir tutanak, ifade, gözaltı yok.  Cep telefonu ile de olsa çekilmiş tek bir resim, video yok. Şüpheli bile yok. Kadının ekrana sırtı dönük konuşmaları var sadece.

Bunlara nasıl inanacağız?

 Kanıt, delil, belge, şahit diye bir şey var. Muktedirin meydan üfürmelerinin hukuk ve adalet mantığı açısından hiçbir değeri yok. Bunlara sürüden ayrı yürümeyi beceremiyorsanız, muktedirden çıkarınız varsa ve tûl-i emelinizi (geleceğe dair beklenti; kariyer, rant,nema,maaş) onun varlığına bağlamışsanız inanırsınız.

 ***

Oysa bu yalanlar muktedirin piar çalışmasından başka bir şey değildi. İsyanın dindarları içine çekmesinin önüne geçmek için uydurulmuş palavralardı. 70’li yılların Demirelvâri anti-komünist CIA patentli propaganda çalışmasıydı. 70’li yıllarda olduğu gibi bugün de başarılı olmuştur, evet. Milyonlarca kişi 70’li yıllardaki gibi bu yalanlara inanmıştır.

 Evet milyonlarca kişi… Milyonlarca kişi 560 yıldır sahabeden Eyyüp el-Ensari’nin Eyüp Sultan Cami’ndeki türbede yattığına inanıyor, akın akın oraya gidiyor, halbuki orada öyle bir sahabe yok, hiç olmadı. Bunu konunun uzmanları bilir ama söyleyemez. Siyaset, parti, cemaat, örgüt, kurumsal din, tapınak mantığı burada susar, susmak zorundadır aksi halde kendi kuyusunu kazmış olur. Bu gibi yerlerde yalnızca hakikatin namusu konuşabilir.  

Camide içki, bayrak yakma, başörtülüye saldırı gibi olaylar eğer orada (Gezi’de) olsaydı buna ilk tepkiyi koyacak yine bizler olurduk ve bunun yeri de yine Gezi Parkıydı. Nitekim Miraç gecesinde ABD ve İsrail bayraklarının yakılmasına engel olundu. “Eylem biçimi” gayet eski ve barışçıl olmadığı için. Evet, hiçbir milletin bayrağı artık yakılmamalı. 

 Keza direnişe katılan Böşörtülüler Dolmabahçe’den Taksim’e başörtülülere saldırı haberlerinden duyduklarını rahatsızlığı ifade etmek için yürüdüler. Keza “Çapulcular”ın tamamı, evet tamamı bu tür haberlerden çok rahatsızdı.

***

Şimdi “Neden oradaydım?” sorusunun cevabını maddeler halinde sıralayayım…

 

1-      Her dönemde iktidarın sopası kimin tepesine iniyorsa orada oldum. 28 Şubat’ta iktidarın sopasını yiyenler İHL önlerindeydi, ikna odalarındaydı, ben de oradaydım. İktidarın sopasını tutup “Vurmayın, çocukları rahat bırakın, çekin elinizi” diye onlarca eyleme katıldım, bilfiil içinde yer aldım, 30 ayrı davadan yargılandım. Hiç birinden pişman değilim, yine olsa aynı yerde olacağımdan hiç kimsenin şüphesi olmasın.

2-     Gün oldu devran döndü, iktidarın sopasını yiyenler bu sefer baktım ki Gezi parkında. Fakat sopa “bizimkilerin”elinde ve sopayı yiyenlerin içinde 28 Şubat’da sopayı bize indirenler var. Ne yapacaktım? Yine “Vurmayın, çocukları rahat bırakın, çekin elinizi” mi diyecektim, yoksa devran değişti, şimdi durum başka, bizim mahalle iktidarda, zaten onlar da bize çok çektirmişti mi diyecektim. Eğer böyle dersem kendimle, öbür türlü dersem kendi tanıdıklarımla, 30 yıllık arkadaşlarımla çelişecektim. Ve ben oyumu felaketten yana kullandım. Neye mal olursa olsun bir “ilkenin” yanında durdum. Bu ilke “Mazluma kimliği sorulmaz” ilkesiydi. “Onlar mazlum değil; çapulcu”itirazı, aynen 28 Şubat’takine benzemekteydi; “Onlar mazlum değil; irticacı”. 30 ayrı mahkemenin çoğu İHL önlerinde bekleşenlerin, ikna odalarında alınan başörtülülerin irticacı, yarasa vs. değil basbayağı mazlum, mağdur olduğunu savunmakla geçti. Bu yaman çelişkide bir karar vermem gerekiyordu ve ben oyumu felaketten yana kullandım Seyda…

3-     Bir çoğunuzun gözünde darbecilerin, din düşmanlarının, dış mihrakların yanında duruyor gibi göründüm. 28 Şubat’ta da dış mihrak İrandı ve ondan para almakla itham edildik, irticai kalkışmaya katılmakla yargılandık. Şimdi de darbeci, Kemalist kalkışmaya destek vermekle itham ediliyoruz. Nasıl ki 28 Şubat’ın üzerinden sis perdesi kalktıkça ne İran, ne irtica, ne yarasa hepsi uçup gitti, geriye sadece o “ilke”kaldı, bugün de öyle olacak. Yaftalar, ithamlar, kışkırtmalar, aşağılamalar, yargılamalar uçup gidecek, geriye hep yine o “ilke” kalacak. İlkenin yanında durmak, kişinin kendine, geçmişine, davasına sadık kaldığının göstergesidir. Devran değişmekle, alttan üste, ezilmekten ezme makamına geçmekle değişilmediğinin göstergesidir. Elimize geçenle şımarmamak, elimizden gidenle de üzülmemek için böylesi saf ve hesapsız duruşlar şarttır. Siyaset arenasının ve bu kahpe devranın bu katar saflığı ve hesapsızlığı kaldırmaması beni ilgilendirmiyor Hacı abi…

4-     Velev ki dış mihrakların, din düşmanlarının ve darbecilerin emellerine alet olduk-ki buna asla inanmıyorum- niyetimiz o olmadığı için, o “ilkenin” hatırına duruşumuza saygı gösterilmeli. “Bir ilkeye inanmışlar ama etraflarını göremediler, o ilke uğruna kendilerini ateşe attılar, sırf bunun için saygıya layıklar” denilmeli değil mi? Bu kadarını da demeyecek misiniz aziz ve muhterem cemaat-i Müslimin?

5-     Eğer Gezi’de hiç kimse olmasaydı bile ben olurdum. Tek başıma iktidarın inen sopasını tutar, “Yapma”derdim. Orada geçmişte bize sopa indirenler olsa bile yine olurdum. İleride iktidar sopası eline geçince aynısı yapacak olanlar oradan çıkacak olsa bile yeni orada olurdum. Vicdanının götürdüğü yere gitmek böyle bir şey. Bu, siyaset, parti, mahalle, cemaat, örgüt vs. mantığıyla hareket edenlerin anlayabileceği bir şey değil. O nedenle kendinizi fazla zorlamayın, sadece insaflı olun, insaf herkese lazım Seyda…

6-     Türkiye’de bir mahalle geliyor, iktidarı ele geçiriyor, kendi sınıfını yaratıyor, diğer mahalleyi ötekileştiriyor, sonra öteki geliyor yine yeniden aynı şey olup duruyor. Bunu bir yerden kırmak, çatlatmak gerekiyordu. Ayırım dindar-dinsiz, modern-muhafazakâr, Türk-Kürt, Alevi-Sunni ekseni üzerinden değil; iktidar-vatandaş (ezen-ezilen) ekseni üzerinden yapılmalıydı. İktidar zulmediyorsa, zulme uğrayanın (ezilenin) dinsiz, modern, Kürt, Alevi, sosyalist vs. olduğuna bakılmaksızın yanında olmak, zulme kayan iktidarın da (ezenin) kendi dininden, mahallesinden olup olmadığına bakmaksızın karşı çıkmak gerekmekteydi. Ve bunu iktidarla aynı mahalleden olanların yapabilmesi gerekiyordu.  Bunun için gidip Gezi’de Miraç kandilinde Kur’an okuyup dua ettik, iki kez Cuma namazı kıldık, mescit açtık. Bilfiil direnişe katıldık. Çünkü İslam’da söz konusu olan adalet-zulüm meselesi ise Müslüman olmak ya da olmamak bir anlam ifade etmez. Müslümanın zulmüne karşı çıkmak da farzdır ihvanlar…

7-     İnsanlar iktidar partisine oy vermeye devam ettiği halde, bazı konularda iktidarla tersleşebilir, ona katılmayabilir, sonraki seçimlerde de yine oyunu vermeye devam edebilirdi. Namaz kılanın namaz kılanla, başörtülünün başörtülüyle tersleşmesi, karşı karşıya gelmesi mümkündür. Her konuda iktidarın arkasında durulacak diye bir şey olamaz. Her konuda iktidara karşı çıkılacak, yaptığı her şeye ama her şeye ters gidilecek diye de bir şey de olamaz. Yapılan yollara, hastanelerin iyileşmesine, dar gelirlilerin durumunun düzeltilmesine sırf iktidardır diye karşı çıktığımı hiç hatırlamıyorum. Ama Allahaşkına bir AK-Partili park konusunda, ağaçların kesilmesi meselesinde oy verdiğim partiyle aynı düşünmüyorum diyemez mi? Ayrı düştüğünde dış mihrakların oyununa neden gelmiş olsun, darbecilere neden alet olsun, din düşmanlarının ekmeğine neden yağ sürmüş olsun muhteremler…

8-    “İlk başladığında iyiydi, ama sonra işin seyri değişti, uluslararası komplolar devreye girdi, asıl niyet başka, hükümeti yıkacaklar” mazereti, “Ninemde böşörtülüydü, ama bunların niyeti başka, asıl niyetlerini gizliyorlar, cumhuriyeti yıkacaklar” mazeretine ne kadarda benziyor, iktidar nasıl da içine gireni kendine benzetiyor, görün, ibret alın mücahitler…

9-     28 Şubat mantığı tam da buydu. Resmi törenleri eleştirdim, asıl niyeti başka dediler, cumhuriyeti yıkmaya teşebbüs ile yargılandım. Ağaçları kesmeyin dedim bu sefer de din düşmanları, darbeciler, dış mihraklarla birlik oldun, asıl niyet başka diyorlar… İşte klasik iktidar (tağut) mantığının hiç değişmediğinin, devletin temel davranışlarında bir değişme olmadığının gösterilmesi için Gezi eylemelerine, iktidarla aynı iklimlerden gelen birilerinin katılması ve bunun cümle aleme gösterilmesi gerekiyordu ey ‘Yoldaki İşaretler’ ile diz çürütmüş arkadaşlar…

10-Ve nihayetinde bir Gezi ruhu oluştu ve bu geleceğin Türkiyesi idi… Bu ruh cumasız, duasız, Kur’an’sız, mescitsiz olmazdı. Aksi halde kesinlikle eksik kalırdı, böyle olursa tam Türkiye fotoğrafı tamamlanıyordu. Gezi’dekilerin dine saygısı en azından dine ilgiye dönüştü. Orada olmamız onun için de faydalı olmuştur, çok muhterem ‘tebliğci’ kardeşlerim…

 Gezi eylemlerine neden katıldığımı, bizi seven, yazılarımızı okuyan, takip eden ve bu tutumumuza anlam veremeyenlere, açıklama ve hesap verme mahiyetinde sıraladım. Durum bundan ibarettir, Allah biliyor, niyetimiz, kastımız bunlardan başka bir şey değildi.

 Sürç-ü lisan ettik ise affola…

 ***

Ayrıca şu yazı ve heberleri de mutlaka okuyunuz, bu yazının devamı mahiyetindedir;

http://www.adilmedya.com/iftiralara-cevap-h37503.haber 

http://www.adilmedya.com/yandas-medyaya-capulcu-medyadan-cevap-h37302.haber

Akşam Gazetesi Söyleşisi

Cumhuriyet Gazetesi Söyleşisi

Evrensel Gazetesi Söyleşisi

Paylaş:

95 Comments

  • Yellow Page Posted 30 Haziran 2013 21:03

    Sayin Eliacik,ne yasam tarzim,ne hayat felsefem,ne dini itikatlarim sizinle uyusmaz ama sizi gecde olsa tanimaktan ve takip etmekten cok mutluyum en azindan neyi ogrendim biliyormusunuz bu yasda, sizin gibi insanlara karsi on yargili olmamayi,cunku sizde bizim gibilere karsi on yargili degilsiniz her zaman mazlumun yanindasiniz eminimki yuce kitabimizda bahsedilen kul hakki yemeyen ender

    • Pinar Iki Posted 26 Kasım 2013 21:29

      kesinlikle katiliyorum. sayenizde dini ogrenmeye acik ve hevesli bir hale geldim. <br />tesekkurler. kaleminize saglik

  • dicle ürün Posted 30 Haziran 2013 21:04

    ıyı kı sızın gıbı ınsanlar hala varrr!!

  • deniz Posted 1 Temmuz 2013 10:34

    Sizin sayeniz de biz de dini ırkı görüşü ne olursa olsun mazlumun yanında olmayı, ön yargılı olmamayı öğrendik.Teşşekür ederiz

  • Adem Nasoğlu Posted 1 Temmuz 2013 11:01

    Eksiği var fazlası yok. Daha uzun bir şekilde bile sebepler ortaya konulabilirdi; bu kadarı bile anlayana yeter tabii ki.<br />Taraftar olunacaksa her zaman &#39;Hak&#39;dan taraf olunması gerektiği, tecrübeler ile, ortaya konuyor.<br />Eminim ki Türkiye&#39;yi daha demokratik bir gelecek bekliyor İhsan abi gibi düşünenlerin sayesinde.<br />Teşekkürler.

  • Anonymous Posted 1 Temmuz 2013 11:58

    Değerli dostum ihsan hocam solun içindeki birçok kimse kendi çevresiyle , komprodoruyla , partilerle falan yüzleşmiştir , hangisini anlatsak koça , hasa , sabancıya silahmı çekmedik , herşeyi yaptık . Pekiyi size neden böyle değer veriliyor islami camiadaki pasifliğe , ses çıkarmayanlar içinde cesurca çıkıp özeleştiri ettiniz böyle olmak güze bişey

  • Anonymous Posted 1 Temmuz 2013 12:09

    hocam ben bir ateist olarak 28 şubatta dindar kardeşlerimizin yanında hep oldum . böyle olmalı mazlumun dini sorulmaz ancak böyle insan kalitesi yükselir . Benim zalimim onun zalimi değil bunlar çocukluk hastalıklarıdır bugün size taş atanlar inanın geçmiştede kendi çevremizden taş atan kendini bilmezler demek istesem ağır kaçmaz . Ya gidin birgünde

  • Anonymous Posted 1 Temmuz 2013 12:53

    senin semirip şımarmışınla benimki farklımı oda devleti soyup sınıf atlamış şimdilerde eski solcu dava arkadaşlarıyla dalga geçiyor seninkisi çokmu farklı . Nerde mücahitler , devrimciler köşeyi dönen değişiyor bu değişim yanlış anlaşılmasın islami zenginlerde daha zalimane sonradan görme gibi . Sonuçta hepsinin sınıfı aynı başka telden çalıp gelin bana

  • Anonymous Posted 1 Temmuz 2013 13:09

    Anlamıyorum herkes akepeye çalışacak ya kardeşim müslümanların içinde yoksulu , işçisi , emeklisi , garibi yokmu var neden gidip 50- 100 akepeli aileye çalışcakmış çıkarlarımız uyuşmazki anlamıyom bir yoksulun liberal muhafazaymış akepeye oy vermese günahmış hadi ordan sanki çalıp çırptıklarını paylaşacak hadi ordan

    • Anonymous Posted 1 Haziran 2014 15:57

      Söyleyecek sözü olmayanlar sadece zırvalıyor maalesef..yazık..ayıp..mert olun ve herkesin, kendi tanrısının emrettiği şeylerin arkasından gittiği gerçeğini itiraf edin..olay budur..tarih boyunca hep böyle olmuştur.

  • VEHBİ AKŞİT Posted 1 Temmuz 2013 22:22

    Ya İhsan bey kardeşim ben sizi anlayamayorum, mübarek gece yoktur diyorsunuz, sonra çıkıyor taksimde mirac kandilini kutluyorsunuz. Size hiç mi hiç yakıştıramadım. İşiniz gücünüz sırf muhalefet yani. Tutturmuşsunuz bir mülk, kenz hikayesi gidiyorsunuz. Yapmayın etmeyin siz bari bu çapulcularla iş yapmayın, Siz de mi bu sanatçılar gibi kaygılısınız. Otpor denilen ülkeyi karıştırmakla görevli

    • Anonymous Posted 5 Temmuz 2013 07:54

      objektif baktığı gibi görünen yazısına güzel cevap. yalan söyleniyor diyor, – YA DOĞRUYSA – , ihsan bey onlar mazlum olmuyor mu? objektiflik ortada olup iki tarafa da eşit bakabilmek değil miydi?

    • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 16:32

      Vehbi bey,<br /><br />siz de bütün akepeliler gibi para ve mülk derdine düşmüşsünüz, dediklerinizden bir kesit,<br /><br />&quot;bu kadar kenz mülk telef oldu&quot;<br />&quot;Bu millet 10 sene sonra ha şöyle bir rahatladık derken&quot;<br /><br /><br />bilir misiniz vehbi bey 2008 krizi vardı, ben bir yüksek mühendis olarak 1.5 sene sonra iş bulabildim,<br /><br />bilir misiniz vehbi bey

    • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 11:59

      Objektif olmak 1 tarafı tutmamayı gerektirir.Taraf tutmamayı bırakın diğer tarafa düşmanlık sergiliyor..adam bal gibi Müslüman Düşmanı

    • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 21:55

      İhsan Eliaçık Kuran-ı Kerim&#39;in emrettiği gibi mazlumum yanında duruyor. para, mal mülk ve diğer fani, yani bu dünyaya ait dünyevi şeylere ihtiyaç duysa şimdi çoktan başdanışman olmuş idi.

    • Anonymous Posted 20 Temmuz 2013 10:13

      Vehbi bey ,,Rabbim bu dünyada da öbür dünyada da belanı verecek inşaallah,,Allah bu duamı kabul buyursun ..şu sözüne bi baksana,,bunca kenz mal mülk telef oldu,,camilerimiz mahvoldu…lafa bak lafa,,neyse sözümü geri aldım cahil insan,, Allah seni ıslah etsin.

    • VEHBİ AKŞİT Posted 29 Temmuz 2013 03:45

      Benim sorum gayet basit adını yazmaktan aciz kardeşim! Kemal Kılıçdaroğlu, bu çapulcuların alnından öptü. İhsan Eliaçık abimiz de sanırım aynı fikirde, onlara sahabe dediğine göre. Peki siz de mi aynı fikirdesiniz. Siz de mi alnından öpüyorsunuz üç beş ağaç için ortalığı birbirine katan, elinde molotof kokteyli, ülkeyi karıştırmak için, polisle çatışmaya giren, yakan yıkan bu kadar insanın alnını

  • Anonymous Posted 2 Temmuz 2013 06:04

    Selam.<br />Olayları ta başından beri izlemeye çalışıyorum. 63 yaşındayım, eğer İstanbul&#39;a yakın bir yerde olsaydım yanınızda yer alırdım. Ne iyi ettiniz de Taksim&#39;de bulundunuz örnek bir davranış gösterdiniz. Bunu muhafazakar zihniyetin anlaması çok zor. AKP&#39;nin muhafazakar muhalifleri bile Gezi olaylarını AKP gibi değerlendirdi yada sessiz kaldı. Bu zihniyet böyle bir zihniyet,

  • Fırat DEMİRBİLEK Posted 2 Temmuz 2013 12:15

    hocam ağzına sağlık…

  • Anonymous Posted 2 Temmuz 2013 19:58

    Gülsen NURDOĞAN, &quot;MEDENİYYET FİYASKOSU&quot; başlığı altında şunları da yazdı:<br /><br />&quot;Bunlardan birisi adaletli devlet başkanıdır. Biz bunu başbakanımızda görüyoruz. Dileriz Allah ona ve kurmaylarına daha fazla güç ve iktidar versin de yeryüzüne Hz. Ömer gibi tam şekliyle adalet getirsin. Dünyanın her köşesinde ölen, öldürülen mazlumların, zayıfların intikamını onun eliyle aldırsın

  • Unknown Posted 2 Temmuz 2013 20:20

    İhsan Bey,<br /><br />Sizi uzun süredir takip ediyor ve kitaplarınızdan ve TV programlarınızdan faydalanıyorum. Karadeniz TV deki son ekranı karartılmış programınızda, Başbakanı eleştirirken Akp yi bunun dışında tutmanız hatta, seçmene Akp ye yine oyunuzu verebilirsiniz yollu göndermeler yapmanız ve bunu tekrar tekrar ifade etmeniz kafamı karıştırdı.Sanki zulüm sadece başbakanın şahsında

    • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 10:54

      Öyle bir türkiye portresi çizmiş ki sanki recep tayyip erdoğan astığı astık kestiği kestik 10 yılda kaç başı açık üniversiteye alınmadı kaç tane CHP zihniyetindeki adam bu ülkede iş yapamadı fabrikası kapandı kaç kişi fişlendi kendisi ebuzer gibi yaşamayı gaye edinmiş olabilir ebuzerin kim olduğunu bilmeyenler açıp okuyabilir ama kusura bakmasın ihsan bey ne devlet işinden ne ekonomiden ne

    • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 16:11

      Zatıaliniz konuşarak düzeltmeye çalışıyor. Ahkam keserken başkasına kesme demek pek bir komik durmuş. <br />

  • Anonymous Posted 3 Temmuz 2013 09:48

    size twitterdan kızdım zira sizi her hafta dinliyor ve okuyordum. ama bu duruşa anlam verememiştim. ama açıklamalarınızdan razı oldum.<br />sağolun

  • Anonymous Posted 3 Temmuz 2013 10:51

    Bunu yayınlamanız için göndermiyorum. Yayınlamazsanız iyi olur.<br /><br />S.ALEYKÜM İYİ ÇALIŞMALAR BEN KASTAMONUDAN YUSUF ŞEKERCİ RECEP HOCAM KAFAMA TAKILALAN AŞIĞIDAKİ SORULARI CEVAPLAYABİLİRMİ CEVAPLARSA ÇOK SEVİNİRİM.CEVAPLARINI yusufseker37@gmail.com adresine gönderir misiniz.<br /> SORULAR<br /><br />1-Sabi Küçük çocukların sakat doğması, hastalanması ızdıraba ve felaket maruz

    • Anonymous Posted 18 Temmuz 2013 16:37

      Başörtüsüne önyargılı yaklaşıldığı zamanlarda, sizin Gezi&#39;de göstermiş olduğunuz empatiyi gösterememiş olmaktan dolayı utanıyorum. Eski gençliği yargılamadınız, tam tersine kucakladınız.Mükemmel bir seçim yaptınız, bir çok &quot;aydın(!)&quot; geçinen insanın ulaşamayacağı ve kıskançklıktan çatlayacağı bir konuma yükseldiniz insanların gözünde. Varolun !

  • Anonymous Posted 4 Temmuz 2013 08:09

    iyiki varsiniz. Her biji

  • Anonymous Posted 4 Temmuz 2013 15:53

    GÖZÜN AYDIN İHSAN<br /><br />gezi parkın daki tezgah mısır da gerçekleçti.<br /><br />amacınıza mısırda kavuştunuz.<br /><br />ALLAH seni islah etsin diyeceğim ama sen islah olmazsın.

  • Anonymous Posted 4 Temmuz 2013 19:18

    Ülkemizde ki temel sorunların sebebi olan paradigma şu an az da olsa 10 yıldır iktidar alanı dışına itilmiş durumda. Bu itilme sandıktan çıktı. Tencere tavayla istemeyüzlükle iktidar el değiştirmedi. Yada iktidar Sn. RTE ye babasından kan yoluyla mirasta geçmedi. Bu durumu hazmedemeyenler iktidarın mini hataları üzerinden gezi parkında maksimum darbe girişiminde bulunmaya çalıştılar. Bunada halk

  • feyzullah keleş Posted 5 Temmuz 2013 08:10

    Sen orda sevişip içki içenlerle berabber kolkola gireceksin, cami yapılmasın diye bağırıp meydanda namaz kılacaksın inönü nün servetine sahip çıkıp mazlumun karşısındauracaksın…sonrada yarrak kafalı gibi çıkıp allah kitap diyeceksin ulan sen inanan adamı dininden edersin. namaz ibadet değildir dedin sen ritüeldir dedin. orospunun çocuğusun sen

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 04:11

      Ağzının ayarı olmayan adamdan Müslümanlık dersi alınamayacağını artık ateist bile biliyor, kesin sesinizi siz. Sevişmek günahsa sen nasıl oldun diye sorarlar adama, babanı ve anneni mi bıçaklayacaksın yoksa? Dini nikah der 4 kadın alırsınız, çoluk çocuğa sarkanı korursunuz işinize gelmez dini nikah yeterliliğinin özgür sevgiyi kutsadığına inanmak bu sefer. orospu dersiniz sevdiğini öpene

    • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 17:07

      kem söz sahibine aittir bu bir. camide sevişeni gördün mü bu 2. cami bahçesi, camiye aitse imamların evlerinde olunca niye ses çıkarmıyorsun o alanda Allah-u Teala (c.c.)&#39;ın evi değilmi bu üç. inönünün ne serveti varmışta sizi bu kadar mazlum etmiş. Adamdır insandır yaptığıyla ettiğiyle bu vatana bir hizmette bulunmuştur diyemiyorsun. Yoksa kurtuluş savaşından kalan bir kuyruk acın mı var?

  • Anonymous Posted 5 Temmuz 2013 12:03

    çok alışılagelmiş konulaqr üzerinden polemik oluşturmaya çalışyorsunuz bence, yaptığınız 1 tane doğru iş 5 tane yanlış işi kotarmaz malesef. bence söylemlerinizde çok daha nazik ve yapıcı olmaya çalışmalasınız (eğer gerçekten iyi bir şeyler yapmak istiyorsanız). başka biryerde söylediğiniz, bir müslümanın cehennemi tercih edebileceğini söylemesi ne kadar samimidir, kime yaranmaya çalışıyorsunuz?

    • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 17:26

      Allahın planı var kelimesi kadar tehlikeli bir cümle daha düşünemiyorum.<br />ALLAHIN PLANI VARDIR DEMEK ŞU ANLAMLARIDA BERABERİNDE GETİRİR.<br />1. Allah mühendismidir ki planlayıp programlayıp insanı yaratsın. Onun sıfatları arasında plancı yoktur. planlı programlı yaşayan insandır. insansı bir eylemi Allaha aftedemezsiniz.<br />2.İBRÂHÎM suresi, 46. ayeti&#39;nde Allahın söylediğini idda

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 13:07

    bizim çokbilmiş paradan , mülkten başka bişey tanımazlar sizlere teşekkür etmeleri gerekken suçlamalar , bunlar ne sanıyor dünya bunların etrafında budalılığında herneyse kardeşim konuşurkene bütün düşünce dünyasını , birikimleri , felsefeyi filan suçlamak yakışmaz . Felsefede ahlak , etik felsefesi bölümü vardır hiçmi biçareler yada düşünceye , yaşama bu

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 22:10

    <br /> Siz devam edin lütfen. tektip Komünist ülkelerde olur. Herhangi Bir Müslüman A.K.P li olmak zorunda değildir. A.K.p. İmanın 7.nci şartı değildir. <br /> Bir kere Siyasetçi açık sözlü olamaz. Çünkü Politika yapıyor. Politika Türkçesi çokyüzlülük&#39; tür. Çok yüzlülüğün en azı : İKİ YÜZLÜLÜKTÜR. sONUÇ OLARAK POLİTİKACI MESLEĞİ İCABI MÜNAFIK OLMAK ZORUNDADIR.<br /> <br />

  • İbrahim Halil Özateş Posted 7 Temmuz 2013 22:51

    Siz&#39;i yine de takdir ediyorum Sayın İhsan Hocam ama Dış Mihrak olayına inanmamanıza hayret ediyorum!!!… Mısır, Libya, Suriye vs… ülkeler Si&#39;de baharı mı çağrıştırıyor yoksa???… Çağrıştırıyorsa yazık, göremediğinize üzüldüm… Etmeyin eylemeyin, parktaki insanların çok azı, yeminler olsun ki, Siz&#39;in kadar saf ve samimidir… Çoğu bulanık suda balık avlamak niyetinde olan

  • a. edip yazar Posted 8 Temmuz 2013 11:09

    Ya kardeşim,<br /><br /><br />Her zaman mazlumun yanında yer almak gerekir elbette. Sahabe öyleydi. Gezi &#39;de de aynı şeyi yaptığınızı söylüyorsunuz.<br />Bu işte bir yanlışlık yok mu?<br />DHKP-C, TKP, MLKP ve benzerleri mazlumun yanında mı yer alıyordu orada? Ya da CNN, BBC, Alman Örgütleri, Otpor ve finansörler MİGROS, Koç vs. mazlumun yanında yer almak için mi oradaydılar?<br />Cami

    • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 11:20

      SENDE ANLAMA KITLIĞI VAR..

      • a. edip yazar Posted 13 Şubat 2015 08:05

        Anlama kıtlığı kimde belli oluyor… Olay basit. Kimin yanında yer alıyorsan ondansın kardeşim. Ben, bir çok yanlışını tasvip etmesem de DHKP-C ‘nin yanında yer almaktansa T.Erdoğan ‘ın yanında yer almayı tercih ederim.

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 04:38

      Darbeci generallerle, 28 şubatcılarla daha kavramları doğru dürüst bilmeyen en saf gençleri, çevrecileri, anarşistleri, solcuları aynı şey zannettiğin için evet sende anlama kıtlığı oluşmuş. Bu anlama kıtlığının önemli bir nedeni de saydığın o büyük sermaye kuruluşlarının aslında daima hükümetin yanında yer aldıklarını görememen,hala 28 şubat paranoyası ile Tayyip i kahraman, partisini mazlum

      • a. edip yazar Posted 13 Şubat 2015 08:11

        Yapma yaaaaaa…. Anlama kıtlığı kimde belli oluyor. Bir şey zannettiğim yok. T.Erdoğan ‘ı kahraman falan ilan ettiğim de yok. Kimseyi aynı zannettiğim de yok. Ben dünyayı dolaştım, hapse girdim, işçi savunduğum için işimden atıldım, FAKAT sizler gibi kulaktan dolma bilgilerle insanları yargılamayacak kadar da tecrübe kazandım. Kapitalist sistemde her zaman büyük sermayedarlar hükümet yanlısıdır ANCAK HÜKUMETLERİ YÖNETEBİLDİKLERİ SÜRECE. Bu hükumette sorun da burada ya. KOÇ Gezi ‘de ne arıyordu?

  • Anonymous Posted 8 Temmuz 2013 12:23

    İhsan Hoca‘yı dinledikçe okudukça iyi ki müslümanim elhamdülillah diyorum ama tayyoşla fetoşu gördükçe ateist olasim geliyor.

  • ZENGİN DİNDAR Posted 8 Temmuz 2013 13:35

    AYAAĞI KOKAN KOKARCALAR BİRBİRİNİ AĞIRLARMIŞ HADİ ORDAN İDEALİSTMİŞ , DÜNYAYI KOTARACAKMIŞ HADİ ORDAN SANAMI KALMIŞ KOKARCA İHSAN ALIAÇIK , DİĞERLERİ , ATATÜRKCULAR , DENIZ GEZMİŞ // r. ihsan eliaçık , eren erdem , diğer mücahit geçinen sözümona zamane aklıevvelleri ne bu solcu tiripleri adam olsanız köşeyi dönseydiniz , hep ağlıyorsunuz , zenginlere laf

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 04:11

      Sende hırsız Dindarlardan mısın

    • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 17:35

      zengin dindar kardeşim sen şöyle 15-20 kuranı kerim mealinden yasin süresini bir oku. orada seni aynen tasvir eden bir Allah var. Ama senin inandığın ve benim de inandığım o Allah diyor ki, cümle malı mülkü ben ol dedim yarattım seni bekçi kıldım sana fazla geleni dağıtmakla seni mükellef kıldım diyor. Ama dünya malına tamahkar olanların cevabı nedir yasin süresi 47. ayetinde geçiyor. Aynen senin

  • Anonymous Posted 8 Temmuz 2013 22:41

    &quot;Velev ki dış mihrakların, din düşmanlarının ve darbecilerin emellerine alet olduk-ki buna asla inanmıyorum- niyetimiz o olmadığı için, o “ilkenin” hatırına duruşumuza saygı gösterilmeli.&quot; demişsiniz. Olaylar çığrından çıksaydı, insanlar birbirine girseydi, ülkenin geleceği rehin altına alınsaydı, sırf böyle düşündüğünüz için günahsız mı olacaktınız. Mısır&#39;da bu hastalıklı düşünce

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 07:47

    SAYIN ELİAÇIK SİZDE SÜSLÜ CÜMLELER VE YAZININ GÜCÜYLE GİZLENİP BİRİLEİRNİ MAŞA OLUYORSUNUZ.AMACINI ZDİKKAT ÇEKMEK . POPÜLERLİĞİNİZ AZLDIĞI İÇİN TELAŞ İÇİNDE DİN DÜŞMANLARIYLA BİRLİKTE HAREKET EDİYORSUNUZ. EVDE BABSINI DİKKATİNİ ÇEKMEK İÇİN EV EŞYALARINA ZARAR VEREN YARMAZ ÇOCUK GİBİSİNİZ. RUHUNUZDA VANDALİMZ KOKSUU VAR. ALLAH SENİ ISLAH ETSİN.MÜSLÜMANLAR AVERECEĞİN ZARALRDAN KORUSUN.

  • Hamdullah Posted 9 Temmuz 2013 08:12

    Selamün Aleyküm,<br />Bu duruşunuzdan dolayı sizleri tebrik ediyorum, sizi seviyoruz, Allah razı olsun.

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 08:22

    ihsan eliaçık türkiye islami hareketi içerisinde aradığı iktidarı bulamadı şu an durduğu yerin en temel sebebi bu. bununla birlikte bir diğer önemli vaka ise karmakarışık çelişkilerle dolu ve gereksiz zorlamalar la dolu cümlelerinin içinde tepkisel reflekslerden başka bir şey yok açıkça islamcılara kırgınlık ve sermaye karşıtlığı belkide yaşanmış ekonomik sıkıntılar. son olarak klasik olan bir

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 04:47

      Resulu Tayyip olanlar İslamdan bahsediyor ülkemde. Hem üçkağıtçı, hemde bir o kadar enteresansınız. Dininiz imanınız para olmuş, tanrınız para, yoksul çapulcu, talanı reddeden sermaye düşmanı ve bunun sizin için anlamı servet yani allah düşmanı. İnsabnları kılık kıyafete göre seçen tiplerine göre değer biçen adamlar süper Müslümanlar olmuş kendilerince. İlginç, bu konudaki son mülakatta da

  • Adsız Posted 9 Temmuz 2013 08:30

    Fikren antikapitalist olmakla beraber kapitalizmin içinde ona ayak uydurmaya çalışarak yaşayan, fikren Allah konusunda şüpheci ve din konusunda (neredeyse şüphesiz) inançsız olan, ancak kendi inancı dışındaki kimsenin hakkına, özgürlüğüne müdahale etmeyen tüm inançlara saygıyla yaklaşan, fikren iyi ve kötünün salt sınırlarına inanmasa da kendi hayatı boyunca belli belirsiz oluşmuş sınırlarla

    • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 11:25

      sanki beni anlattın..acaba bunları ben mi yazdım diye düşündüm:) eline sağlık..

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 08:45

    ihsan bey merhaba,<br />Bugün sayın başbakanın size dava açtığını okuyunca, sitenize gelip sizin düşüncelerinizi okudum. Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar dedikleri ne kadar doğruymuş. ALLAH herzaman doğruların yanındadır. İnşallah insanlara doğruları anlatmakta başarılı olursunuz. Saygılarımla

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 09:25

    cahılın , kötünün , zalımın , çokbilmişin falan sağı , solu , dindarı , inanmayanı filan farketmiyor doğru heryanda doğru yada yanlışa yanlışa demek akılcılık densede hakta ,tabiatçıda vesaireside böyle bilmeli bendendendir , çıkardandadır demeyen kaç kimse hocam

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 11:57

    Sayın İhsan Hocam Sizleri yazılarını makalelerinizi heyecanla bekleyip okuyan birisi idim ancak kendinize göre çizginiz var buna da eyvallah tabiki şak şak çıda olmamak lazım iktidarın her yaptığı doğrudur destekleyelim de demiyorum ancak yukarıda sıraladığınız güruha da kendince haklılık payı var memleket elden gidiyor ülke nerdeyse iç savaşa girecek adamlar esnafın kapı kayıt koymuyorlar devlet

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 22:23

    Sadece senin gibiler değil, senden olmayan da çok yaşasın ki, sen de yaşa. Hele bir de onun gözüyle gör şu fani dünyayı. Herkes beyaz olsa, o zaman beyazı fark edemezsin ki. Değil mi? Ve yahut da siyah. Beyaz en güzel siyahta belli eder kendini. Beni ben yapan yegane şey, benden olmayandır. O yoksa, sen de yoksun. Ne anlamın kalır ne rengin belli olur, ne de tadın.”<br />Hepsi bu kadar işte… ’

  • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 11:17

    siz varya taşark , avam müslümanları varya çevreyi kirletıyorsunuz , tıpkı bu allahsız solcu gavatlar gibi hepinizi toplayacan atacan denize vatana , bayrağa faydanız yok . solcu dinsiz gavatlar gibi konusuyon yok beraber mücahittik zamanında beraber decvrimciydik hadi ordan taşralı dişleri kalayla kaplı çıngene berabermi kazandık , geçmişşte beraber

    • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 16:15

      Önce bir nefes al… Sakin ol.. Başbakandan bile ateşlisin. Bu ülke onlarca sene iktidarda kalan çok hükümetler gördü. Akp 10 sene kaldıysa bunun bir kısmı bu ülkede muhalefet kültürü olmamasından bir kısmı ise acımasızca siyasi rakiplerini yoketmesinden ötürü. 10 sene de kibriniz ve küstahlığınız ve cesaretiniz fazlaca artmış.

    • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 17:42

      Bilader bu kadar müslümansan eğer bilirsin bir kişiyi yada kişileri Allahsızlıkla, dinsizlikle imansızlıkla itham etmek, çok tehlikelidir.<br /><br />Çünkü bunu yaptığında sen bu dünyada kıyameti kopartıp, insanları yapgılayıp cezasını vermiş oluyorsun. o halde zamanı gelince Allah (c.c.) Sana şu soruyu soracaktır. Sen mi yarattın, yoksa seni ben mi yarattım. Sen misin Allah yoksa ben miyim Allah

  • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 11:24

    Çevremde o kadar çok din için dinden sapmış insan var ki onları gördükçe, onlar kendilerine &quot;Elhamdülillah Müslümanız&quot; dedikçe, ben kendime Müslümanım diyemez oldum. Konuşmaları dinledim, yazılanları okudum. İnsanların içi kin ve nefret doluydu. İnşallah&#39;la başlayıp beddua ile cümlelerini bitiriyorlar. Siyasi partiyi desteklemelerine bir şey demiyorum ki vakti zamanında bende aynı

  • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 14:11

    Müslümanların zengin olmasından neden rahatsız oluyorsun İhsan?10 yıldan beri müslümanlan insanların oylarıyla gelmiş hükümete neden nefret kusuyorsun?İmam hatipleri kapatan,başörtülüleri üniversiteye sokmayanlarla neden işbirliği yapıyorsun?Yoksa sen de mi Zekeriya Beyaz,Abdülaziz Bayındır benzeri kartel medya hocalarından mısın?Senin ne olduğunu,ne yapmaya çalıştığını herkes biliyor.28

    • Anonymous Posted 24 Ekim 2013 00:33

      zenginlik hirsizliktir..baska türlü de zengin olunamaz..siz müslüman zenginseniz ve infak etmiyorsaniz hirsizin önde gidenisinizdir onun icin bu adam belki de bir gercege dikkat cekiyor..ayrica kimin kafir olduguna nasil karar veriyorsun ey alim?ya senin alim dedigin allah katinda kafir cikarsa?hakliliga karar vermek allahtan baska kimin elinde?zengin olan müslümanlar degil fakir müslümanlarin

  • emre free Posted 12 Temmuz 2013 00:24

    Onur,Seref,Haysiyet,Adalet,Cesaret, Saygi, Sevgi,Ozveri, Insani sevmek,Dogayi sevmek,sizin gibi boyle kalitede insanlarimizin sayisi artikca yasanilasi ve guzel bir ulke ve dunya yaratabiliriz. Tesekkurler Ihsan Eliacik.

  • persia Posted 12 Temmuz 2013 20:15

    Eğer müslümanlık sizin dediğiniz gibiyse ben müslüman değilim. Sizin zamanımızın BEL&#39;AM ı olduğunuzu düşünüyorum. bakınız<br />http://kuranneslifecr.blogspot.com/2009/09/kuranda-belam-karakteri.html

    • Anonymous Posted 24 Ekim 2013 00:28

      2BEL’AM karşımıza bir devlet alimi,resmi ideolojinin alimi olarak karşımıza çıkıyor.Bel’am din pazarlamacısıdır ama bu Allah’ın dini değil,afyon haline getirilen bir dinin pazarlamacısıdır.Bu yüzden Bel’am tipli kimselere karşı Müslümanlar uyanık olmalı&quot;..demissiniz blogunuzda<br />ee simdi insaf demek isterim..yorumu temmuzda yazmissiniz size Ekim de yanit verebiliyorum cünkü bu fikirlerle

  • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 04:08

    sende var bir arıza o kesin<br /><br />

  • fatih keskin Posted 13 Temmuz 2013 09:13

    ihsan eliaçık Allah içimi biliyor ya sizin bu oluşumunuz ilk ortaya çıktığında az da olsa içim kıpırdandı ve işte benim gibi düşünen bir topluluk der gibi olmuştum lakin şu aralar o düşüncelerimden dolayı günah işlemiş gibi bir duygudayım ve Allaha dua ediyorum tevbe istiyorum.. neden mi?? ben sizin din düşmanı bir topluluk olduğunuzu hiç tahmin etmemiştim..gezi parkı olayları falan değil benim

    • Anonymous Posted 4 Ağustos 2013 08:00

      Sayın Fatih Keskin Yazınızı Okuyunca Üzüldüm.Bir İnsan ki Düşünün Başkalarının Düşüncesi Ve Duygularını eleştirmek Yerine Onlara Hakaret ve Bedddua Etsin.Yazık ki Ne Yazık.Asla Sizden Biri Olmayacam Fatih Bey.Siz İnsanlıkla Bağdaşmayan Bir Düşüncedesiniz.Başkalarının Yakılmasını İstiyorsunuz Ne Yazık.Doğruları Allah Biliyor Ve Gün Gelince Uygun Cezayı veya Ödülü Kendisi Verecek Çok Şükür ki O

  • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 23:00

    AH BE HOCAM, NE GEREK VARDI ?<br /><br />Ah be Hocam ne gerek vardı bu söylemlere ? <br />Her şey ne güzel gidiyordu. <br /><br />Zaten zengin – fakir ayrımı Allah’ın takdiriydi, ne gerek vardı eşitliğe ? Tek eşitlik ölümdeydi ya, zenginin çocuğu da maden ocağında teri kömür ateşine benzin olan emekçi ile aynı biçimde ölüyordu …<br /><br />40’da 1 zekat verirsin, fitre verirsin, arada bir de

    • Anonymous Posted 15 Şubat 2014 15:03

      Yüreğine eline sağlık gardaş, ne güzel özetlemişsin :)<br />Şükrü.

  • Faik Işık Posted 14 Temmuz 2013 23:02

    I- Açıklamaların gayet tutarlı. Tepkilerden görülüyor okumadan eleştirenler ve cevabı senin açıklamanda olmasına rağmen yine de soranlar olmuş 🙂 Ne tuhaf, dinsiz ateist diye suçlananlar daha objektif değerlendirirken; CENNETLİK OLDUĞUNDAN EMİN bir kısım MENKIBE destekli GELENEKÇİ DİN mensupları; ŞABLON SUÇLAMALARLA SANKİ din gününde hesap vereceklerden değil, hesap soracaklardan oldukları zannı

  • Faik Işık Posted 14 Temmuz 2013 23:02

    II- AYNI KALIBA SIĞMAKSIZIN AYNI PARKA SIĞIŞABİLEN BUNCA FARKLILIĞI bir arada tutmayı sağlayan KOLLUK gücü + POLİTİK söz ve eylemlerde büyük bir teşekkürü hak ettiler. PARTİLERİN VE GÜÇ SAHİPLERİNİN ÖNCE FARK EDEMEDİĞİ, SONRA KABUL EDEMEDİĞİ EN BELİRGİN NİTELİK: genel olarak Gezi Parkı&#39;nın KİMSENİN MALI OLDUĞUNU KABUL ETMEMESİ, birey olarak katılımcıların çoğunluğunun belirli partinin politik

  • Faik Işık Posted 14 Temmuz 2013 23:04

    III- Mecliste grubu bulunan bütün partiler, ağırlıklı olarak medya mecraları ve her konuda tartışma proğramlarında uzman kesilen yorumcuların SAHİPLENMEKTE, TANIMLAMAKTA ZORLANDIĞI ÇOK BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER ÜRETTİLER. O kadar çok yeni konu başlığı açıldı ki; AB MÜZAKERE SÜRECİNDEKİ KONU BAŞLIKLARI YAVAN KALDI 🙂 İç mihrak, dış mihrak, lobi, darbe isteyenler, iş dünyası ile iktidar partisi

  • Faik Işık Posted 14 Temmuz 2013 23:05

    IV- Alışılageldik BÜROKRATİK veya ASKERİ MÜDAHALELERE UYGUN TAARRUZ VE MÜDAFA METODLARI birden bire anlamsızlaştı. Tanımlamalar ESKİ POLİTİKA TAKTİK, TEKNİK VE DİLİ boşa çıkardı. Neticede bu eylemler HER BİR KATILIMCISI KADAR FARKLI YORUMLANABİLİR OLMAKLA BİRLİKTE, bu ülkede DEĞİŞİM İSTEKLERİNİN ARTIK ÜST YAPI KURUMLARINA HAKİM OLAN MALUM KAMPLAŞMALARDAN DEĞİL, TAMAMEN TABANDAN / ayaklardan

  • Faik Işık Posted 14 Temmuz 2013 23:05

    V-O kadar çok şey sarsıldı ki; uzun zamandır itiraz ettiğimiz İSLAMCILIK gibi meslek olmuş politik tekerlemelerden başkaca bir şeyi olmayanlar, şimdi İSLAMCI BÜYÜK KARAKTERLER havasında Tahrir ile Taksim paralellikleri kurarak NEO OSMANLICI fırtınalar kopartıp veya tam aksi hakim askeri mantıklarla utangaç paralellikler kurarak esip gürlüyorlar. Mısır için ULUSLARARASI TOPLUMU GÖREVE ÇAĞIRANLAR

  • nasıl bir döngüdeyim Posted 15 Temmuz 2013 23:16

    Gerçek Müslüman kapitalist olamaz… Doğru olan budur.

  • emre free Posted 20 Temmuz 2013 22:56

    Gecenlerde youtube&#39;den bir tv kanalindaki soylesinizi seyrettim, muhtesemdi. Ozellikle ibadetle ilgili gorusleriniz cok takdire degerdi, bir gulumseme bir tebessum&#39;de ibadettir demistiniz. Cok guzel sozlerdi, tam bir sufi bakis acisi. Baris&#39;in, kardesligin, hosgorunun, elcisi oldugunuz icin,cok tesekkurler Ihsan Eliacik, dualarimiz ve dusuncelerimiz seninle.

  • emre free Posted 21 Temmuz 2013 00:10

    Dusunce karanligina isik tutanlara ne mutlu. t

  • Anonymous Posted 21 Temmuz 2013 14:46

    Gezi parkınıda kapitalistler tezgahladı. Yani antikapitalist bir söylem ancak kapitalistlerin yarattığı bir söylemdir. Cehennem yakıta ihtiyacı vardır ve dolduruldukça daha yokmu diyecektir. bu trajediden kurtulmayı başarmak dileğiyle dua ediniz.

    • berfotoprak Posted 25 Ekim 2013 11:40

      :))

  • TUĞBA DÖNMEZ Posted 29 Temmuz 2013 18:28

    İhsan Bey Merhaba,<br /><br />Bu yazınızı okuduktan sonra size karşı olan önyargım hatta at gözlüğümü tamamen çıkardım.Orda olduğunuzu öğrendiğim zaman da çok şaşırmıştım açıkçası.Evet önyargılarımızla hareket eden bir toplumuz bu böyle devam ettiği sürece de birbirimizi anlamamaya devam edeceğiz.Selamlar<br /><br />

  • Anonymous Posted 2 Ağustos 2013 06:04

    o kadar neden yazmışın ve kanıt, delil demişsin. sende şimdi bilgisayarın başına otur kanıt ve delil istediğin olaylara bak ve hatanı gör. ama göreceğini sanmıyorum çünkü sen bunun için programlanmışsın. ve sana inananlarda sadace gezi terör estirenlerden başkası olmayacakdır.

  • Anonymous Posted 4 Ağustos 2013 02:05

    ingilizleri seviyormuşsunuz?

  • Anonymous Posted 25 Ağustos 2013 20:40

    Daha öncesinde önyargıyla yaklaştığım bir topluluğa mensup olmanız sebebiyle sizi, sizin gibi nice aydın yürekli insani çok geç anlamış olmam dolayısıyla kendime kızıyorum. Ama &quot;Gezi Ruhu&quot; hepimizi birleştirdi ne mutlu. Güzel günlere hep beraber ulaşağımızı ümid ediyorum ve size saygılarımı sunuyorum.

  • Anonymous Posted 13 Ekim 2013 16:46

    Hasan<br /><br />İhsan Eliaçık Hoca(ve kitapları) 2&#39;ye ayrılır.<br />1) Gezi öncesi kitapları/söyleşileri — Kesinlikle tavsiyemdir. Kitaplığımda hala en üst raftadır. (Adalet devleti, İhyadan İnşaya İslam Düşüncesi vs)<br /><br />2) Gezi ve sonrası — Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Siyasete çok fena bulaşmış, Tayyip Erdoğan düşmanlığı sinelere kadar işlediğinden bilgilere de çok güvenilmez.<

  • Anonymous Posted 22 Ekim 2013 11:48

    İhsan Bey,<br />Size bir soru sormak istiyorum; &quot;28 Şubat&#39;ta turban nedeniyle mağdur edilerin yanndaydım&quot; diyorsunuz. Turbanı siyasete malzeme yapanlar, sürekli bu konuda konuşanlar ve insanları kışkırtanlar bugünkü müktedirler değil miydi? Keza, AKP&#39;nin kitlelere dönük en önemli propaganda aracı turban sorunu değil miydi? Bu sizin için bir çelişki değil mi? Bugün iktidar yani

  • berfotoprak Posted 25 Ekim 2013 11:39

    hayır efendim , bir insan başörtüsü özgürlüğünü savunduğu için insanların başörtüsünü siyasi malzeme yapanlara destek vermiş olurmu. bir hakkı savunmak için o hakkı kimin savunup kimin karşı çıktığına bakılmaz. aynen İhsan hocamın yaptığı gibi , o gerçekten hak mı değil mi ona bakılır vesselam…

  • Ali Korucu Posted 26 Ekim 2013 18:57

    Sayın Hocam size sormak istediğim soru, islamiyetde Mezhep yokken neden Mezhepcilik yapıyorsunuz, ben Aleviyim yani Hak yolunda gidenim, siz Sünniyim diyorsunuz yani Caferi dergahından ayrılan imam Hanifinin islamiyeti bölmek adına kurmuş olduğu bir yol neden bu yoldan gidiyorsunuz bunu çok merak ediyorum,,dürüstce cevap vereceginizden hic süphem yok,,<br />sevgiyle kalin

    • Servet Can Posted 30 Mart 2016 21:11

      Ben sunni köken den geliyorum diyor zaten takip edersen ihsan hoca bütün mezhepler eleştirilecek noktasını eleştirir hele de sunni hakim olan bi toplumda özellikle o mezhebin yanlışlarını söyler kendisinin cem evlerin de konuşmaları da vardır youtube den bak benim içinse mezhep yoktur kuran 1 dir yorumu da akıl

  • Anonymous Posted 14 Kasım 2013 14:45

    sayın ihsan eliaçık;<br />bir yazınız ve eyleminiz üzerine bakın bu platformda gençler ne kadar da müslümana yakışmayan gereksiz tatışmalar içerisine girmiş durumda. Herkes kendi haklılığını savunma gayreti içerisinde ama ne hikmetse herkes Allah dostu zannediyor kendini öyleyse bu çatışma neden. En azından insanları burada birbirlerini kırmaktan alıkoymanız hususunda birşeyler söylemeniz çok

    • tamer tamer Posted 26 Kasım 2013 07:36

      Adsiz valla hic ugrasma, Eliacik yazisini yazar bir dahada asla kimseye cevap vermez, sebebini bende anlamadim, Ben su kuyuya tas atayimda siz oturun cikartin mi diyor ne 🙂

  • Anonymous Posted 31 Ağustos 2014 02:52

    Düşmanlarınızı Sevin<br />43 “ ‘Komşunu seveceksin, düşmanından nefret edeceksin’ dendiğini duydunuz. 44 Ama ben size diyorum ki, düşmanlarınızı sevin, size zulmedenler için dua edin. 45 Öyle ki, göklerdeki Babanız’ın oğulları olasınız. Çünkü O, güneşini hem kötülerin hem iyilerin üzerine doğdurur; yağmurunu hem doğruların hem eğrilerin üzerine yağdırır. 46 Eğer yalnız sizi sevenleri severseniz,

  • Faruk Posted 30 Kasım 2014 16:26

    Sn. Eliaçık yazının tamamında “İLKE”li duruş, tavır üzerinde duruyorsunuz, eyvallah bu konuda kesinlikle Haklısınız fakat; Ezen-Ezilen, İktidar-Halk gibi kesimlerde “Ezen Tavır” olarak nitelendirdiğiniz şeyleri daha Açık ve Net belirtmeniz gerekirdi diye düşünüyorum.Tabi ki oraya birkaç ağaç kesiyorlar diye gitmeyen Güruhlar, Makul niyetlilerle kıyaslanamayacak kadar Baskın hale geldi(Tam onların istediği kargaşa ortamında “doğal olarak”) ve devamında niyeti Halis bi çok kişide sürü psikolojisiyle “Bu ortama getirdik şu Hükümetede zaten karşıyız bi el atalım!a” gelmişti iş; bunu neden görmek istemediniz buna da bi anlam veremiyorum?..Bu kadar Kirli bi Türkiye tarihinde, böylesine Rezil bi Dünya Siyasetinde Ülkedeki Akplilerin tepkileri beklenen bi tavır olarak kalacak gibi görünüyor, hele böyle şiddete bulaşan eylemlerde bu durumu daha da Körükleyeceğini takdir edersiniz..Özetle bu olaylar soğumasına karşın bi çok kişide neden önyargılı olarak bakıldığınız konuları görüş belirtmek-soru sormak şeklinde yapmaya çalıştım..Selam ile.

  • muhammet ünal Posted 4 Aralık 2014 06:10

    selamlar ihsan bey,
    gezizekalıların yanında olmanın gerekliliğinden bahsetmişsin ve onlara yapılan zulumden bahsetmişsiniz.Ben bunlara inanmıyorum zira OTBOR diye bilinen dış mihraklarının olayını tv de duymuşsundur.Mısır ve Ukrayna’da başarılı oldular ama ülkemde başarılı olamadılar.Geziparkı eyleminin çok masumca be kalkışma olmadığını asıl kalkışmanın iktidarı sandıkla dize getiremeyenlerin kargaşa,kalkışma,anarşist hareketlerle devirme eylemiydi.Ulusal kanal’daki tv spikerinin mikrofonu açık bırakıldığının unutulduğunda”ah keşke bir kaç kişi ölsede amacımıza ulaşsak”dediğini mısır’daki zalım bile duymuşken senin bunları duymaman olanaksızdır.İktidarın para ile olan ilişkisinin doğru olduğunu söyleyemem bu konuda haklısınız.Ama bunları söyleme yeriniz orası olmamalıydı.sizi oooooooo çok yaşa muhabbetiyle gaza getirenler şimdi hidayete mi ulaştı,hani nereder bunlar.Yalova’da kesilen 180 ağaç için bunlar neler yaptı.Nerede o “mevzu ağaç değil sen hala anlamadın mı”diyen şerrefsiz sanatçı müsveddesleri şimdi neredeler hangi eylemi yaptılar.O kaltak bozmaları o kırmızılı kadın şimdi neresini kaşıyor bilgin var mı,hani o cnn muhabiri neredeler şimdi neyin devşirmeleri devşiriyor şimdi.Seni yalova’da göremedim ihsan bey.Gezide 8 ağaç için milyarlarca dolar zarar verenler koç’lar,sabancılar,cnn,bbc şimdi neredeler.Umarım mevzuyunun ağaç olmadığını sende anlamışsındır.

Add Comment

muhammet ünal için bir cevap yazın Cevabı iptal et

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.