Gezi Parkı’nda Röportaj (Bağımsızlık Yolu)

“Büyü bozuldu…”

Türkiye’de son dönem toplumsal mücadelelerde ön planda yer alan, AKP’ye karşı anlamlı muhalefetiyle dikkat çeken ve Gezi Parkı direnişinde de aktif rol alan Anti-kapitalist MüslümanLar’dan İhsan Eliaçık sorularımızı yanıtladı.

Antikapitalist Müslümanların oluşumu nasıl oldu?

2008 yılından itibaren yüksek dozajda mevcut muhafazakar iktidar eleştirisi yapmaya başladık. Bununla ilgili ben yazılar yazdım. Aslında daha önce de yapıyordum ama demek ki kıvamına gelmemiş ki pek dikkat çekmiyordu. Mesela 2004 yılında, Zaman Gazetesi’nde “Açlıkla Boğuşan Bir Ülkede Din Söylemleri” diye bir yazım var. Aynı zamanda 2003 yılında kitap da çıkarmıştım. Açlık meselesi dururken din içinde başka şeylerle ilgilenmenin doğru olmadığını, önce bu meseleye el atmak gerektiğini, zengin yoksul meselesinin dinin esas meselesi olduğunu orada yazıyorum.


Yani 2003 yılında yazmışım ama kimse duymadı. Sonra 2008 yılından itibaren yavaş yavaş dikkat çekmeye başladı. Namaz kılan, tefsir yazan, dindar kesimden gelen, 28 Şubat’ta baş örtüsü davalarından yargılanmış, 12 Eylül’de darbe döneminde İslamcılıktan yatmış bi adam nasıl  oluyor da mevcut muhafazakar iktidarı eleştirebiliyor diye dikkat çekmeye başladı. Söyleşiler yayınlandı, televizyon programlarına çıkmaya başladım. 2010 yılında, yine bu Gezi Parkı’nda lüks iftarları protesto iftarı düzenlendi. Biz de o iftara katıldık. O zaman ‘Emek ve Adalet Platformu’ vardı, şimdi hala var. Ben de orada yer aldım. Bizim çevremizin bunu düzenlediği, böyle bir topluluk olduğu ilk defa orada duyuldu.

O zaman isminiz var mıydı?

Yoktu, kamuoyu bir isim vermiyordu.  2012, 1 Mayıs’ında işçiler için, Fatih Camisi’nde gıyabi cenaze namazı kıldık.  Oradan 1 Mayıs’a geldik. Fatih’ten Taksim’e gelen kortejimizin adı “Kapitalizmle Mücadele Korteji” idi. O zaman “kim bunu yapanlar” deyince kamuoyundan ‘Antikapitalist Müslüman Gençler’ diye bir isim çıktı.

Yani siz ismi sahiplendiniz sonradan…

Evet, herkes öyle bahsediyordu. Ara ara Devrimci Müslümanlar da denmişti.  Biz de baktık kapitalizme karşıyız. Televizyonlarda alt yazılarda, gazetelerde ‘Antikapitalist Müslümanlar’ diye çıkmaya başladı. Bu, oturup üzerine düşünülmüş bir isim değil, kendiliğinden otaya atıldı . Gençler de rahatsız olmadı. Beni de rahatsız etmedi. 1995’te çıkan üçüncü kitabımını ismi “Devrimci İslam” idi. Devrimci İslam düşüncesini ben yirmi yıldır anlatıyorum  zaten.

 Peki nasıl bağdaştırıyorsunuz antikapitalizmle veya sol ile Müslümanlığı?

Müslümanlık, Kuran-ı Kerim’de geçen bir isimdir. Kuran der ki “Allah size Müslüman ismini verdi”. Aslında ezeli ve ebedi bütün zamanlarda geçen isim budur, başka isimlere de gerek yoktur. Fakat bu isim beli bir zamanda ve mekanda ortaya çıkmıştır ve tüm çağlarda ve mekanlarda aynı tesiri oluşturması mümkün değil. Bugün bir sürü insan Müslüman olduğunu söylüyor. Sudi Arabistan Şeyhi de Müslüman. Gidip Paris’te, Londra’da bir gecede onbeş milyon dolar harcayan Sudi Şeyh Hanedanı’na mensup prensler de Müslüman. Önce namaz kılıyorlar sonra milyon dolar para harcıyorlar, mankenlerle para yiyorlar. Katar Şeyhi de Müslüman. Etrafa bakıyorsun bir sürü zalim, haram yiyici, sömürücü Müslüman olduğunu söylüyor. Şimdi bunlardan kendimizi nasıl ayıracağız? Biz de Müslümanız dediğimiz zaman demek ki sen de onlar gibisin. Dolayısıyla bu gençler kendilerini onlardan ayırmak istiyorlar. Bakıyorlar, nereden çöktü bu iş; para, pul, servet, dünyaya dalma, kapitalizm yani.

Müslümanlar buradan göçtüğüne göre biz bunlar gibi kapitalist Müslüman değiliz deme gereği duyuyorlar.

İkinci sebep de dünya geneline şöyle bir bakıyorlar; dünyaya hakim olan şey ne? Kapitalizm. Her şey yıkılmış, kapitalizm her yere hakim olmuş. O zaman çağın egemen paradigmasına bir isyan lazım diyorlar. “La ilahe illallah”ın “la ilahe”sini kapitalizme karşı çıkmak olarak yorumluyorlar ve onu tarihsel, konjektürel bağlamda vurguluyorlar. Dolayısıyla bu antikapitalistlik tarihsel bir vurgudur; yani bugün var yarın yoktur ama Müslümanlık her zaman vardır. Yarın öbürgün Müslümanlar faşistleşirse veya başka bir şeye kayarsa, dünyaya o hakim olursa o zaman da ona karşı olmayı tarihsel bir vurgu olarak vurgulayabiliriz.

İslam’ın kapitalizme ilişkisine gelince; Hz. Muhammed’in isyanı zenginlere, servet sahiplerine, kodamanlara bir isyandır. İnananlarla inanmayanların, dinlilerle dinsizlerin savaşı değildir. Bunu böyle okumak lazım yoksa hiçbir şey anlamayız. Müslüman olduğunu, Allaha inandığını, Rab’e hizmet ettiğini, namaz kıldığını, oruç tuttuğunu söyleyip elindekini başkasıyla paylaşmayanlarla, bütün mülke sahip çıkanlarla, bunu paylaşması gerektiğini söyleyenler arasındaki savaştır. Bunu böyle okuduğunuz zaman islamın kapitalizmle asla bağdaşmadığını apaçık görürüz.

 AKP’nin uyguladığı politkaları nasıl eleştiriyorsunuz?

Siyasi açıdan temel eleştirimiz şu; devletin davranışlarını değiştirmiyorlar kendi davranışlarını devlet yapıyorlar. Bu ne demek? Bir devlet var ve bunun Anayasası var. Bunun davranışını değiştirmek gerekiyor, siyasetin ve hükümet olmanın amacı bu. Mesela bu devlet kendisini Türk devleti olarak tanımlıyor. Bu devletin temel bir davranışıdır. Devlet kendine ne diyecek? Kendisi dışındakilere nasıl davranacak? Devlet Türk diyor sen bunu kabul ediyorsun, bu yanlış. Devlet kendine sadece adalet diyebilir, ben adaletin temsili için burada varım diyebilir ve bütün gruplara eşit durmak zorundadır. Sen kendine Türk dediğin zaman Kürt’ü ötekileştirmek zorundasın, Müslüman dediğin zaman gayrı müslimi ötekileştirmek zorundasın, Sünni dediğin zaman aleviyi ötekileştirmek zorundasın. Dolayısıyla devletin, Anayasal metinlerinde resmi olarak kendini  Müslüman, Türk ve Sünni tanımlamaması lazım. Ama Müslümanlık, Türklük ve Sünnilik halk arasında olur. Nasıl Kürtler var, Aleviler var, Ermeniler var, Rumlar var. Bunların kaç kişi olduğunun hiç bir önemi yok. Sen de onlardan birisin ama sayın biraz fazla. Ama devlet hepimizin ortak devleti, adalet devleti olacak. Buna yönelik hiç bir değişiklik yok. Bakıyorsun şu anda darbe dönemlerinde hazırlanmış 204 tane yasa var, darbe yayası. Bunlar hala duruyor, kaldırılması lazım. 1925 ile 1980 yılları arasında yirmi yedi bin tane yerleşim biriminin ismi değiştirilmiş, yüzde doksan beşi Kürtçe. Bunların hepsinin geri iade edilmesi gerekir. Kürdistan ismi dahil. 1941’deki coğrafya kongresinde Güneydoğu Anadolu demişler, halbuki oranın ismi bin yıldır Kürdistan’dır. Türkiye ismi yokken Kürdistan vardı.

Devletin temel davranışları Kuran’a göre şunlardır: devlet kendini adaletle tanımlamak zorundadır, bir dinle, bir etnik kökenle, bir sınıfla tanımlamamalıdır. İkincisi devlet kendisini emanet olarak, yani halkın kendisine verdiği bir emanet olarak görmelidir. Allah’ın verdiği bir lütuf olarak görmemelidir. Üçüncüsü devleti ehliyet sahipleri yönetmelidir, partizanlık yapılmamalıdır. Adam bir işin ehliyse ona görev verilmelidir. Meşvenetle yani insanlara danışarak, katılımla yönetilmelidir, buyurganlıkla değil. ‘Bu ağaçlar kesilecek başka bir şey anlamam’ deyip sonra direnişi görünce ‘neyse mahkeme kararını bekleyelim, halk oylaması yapalım’ diyerek değil. Bunu başta düşünecektin. Beş kişi öldükten sonra, bu beş kişinin katili sen oluyorsun. Beş kişi ölmüş beş yüz kişi yaralanmış, sadece insanlar değil hayvanlar da ölmüş. Bunların hepsinin sorumlusu kim? Başbakanın kendisi.

Ben AKP’nin rant  kokusu almadığı hiç bir ise girmediği kanaatindeyim. Doymak bilmeyen, bin yıl yaşamak isteyen, dünyaları ele geçirmek isteyen korkunç bir mülk hırsı var. Açgözlülükle saldırıyorlar. Başbakan dahil hepsinde var bu. Ama sıkıyı yiyince, dünya medyası da bastırınca, dünyadaki imajı da bozulunca… CNN İnternational, elli tane ülkede diktatör diye yayın yaptı. Taksim’i saatlerce gösterdi, diktatör, Romalı Neron gibi İstanbulu yakıyor diye. Tabii bunları görünce korktu.

Gezi Parkı’ndakini itibarsızlaştırmak için her şeyi yaptı. Yok kokuyormuş, işiyorlarmış, camide bira içmişler, baş örtülülere saldırmışlar. Bunların hepsi yan taraftaki çukur yalanı gibi yok oldu gitti. Bu gençler çok acayip bir iş yaptılar;  büyüyü bozdular, geri adım attırdılar.

Neydi o büyü?

O büyü şu; dediğini yaptırırdı. Bunun karşısına kimse çıkıp da ‘bu yanlış’ diyemez, dese bile dinlemez. Burada ne oldu, gençler ‘hayır’ dedi ‘yanlış yapıyorsun, sana bu ağaçları kestirmeyeceğiz’ dedi. ‘Keseceğim dedi’ bastırdı, direnişle karşılaşınca diktatörler böyledir zaten. Genellikle ikinci adama açıklama yaptırırlar. İleri bir tarihe ertelendi derler, mahkeme kararını bekleyeceğiz derler. ‘Bu yenildim’ demektir yani. ‘Bununla baş edemeyeceğim anlaşıldı, bu boyumu aştı’ demektir. Direk böyle söylemezler, kibirleri buna müsade etmez.

Ağaçlardan başlayan eylemler çok büyük bir halk ayaklanasına ve AKP karşıtlığına döndü.

Tamam işte, cesaret büyüyü bozdu. Şöyle bir hikaye anlatılır. Bir tapınak varmış, büyülüymüş. İçeriye her giren orada yok oluyormuş, bir kuyuya düşüp ölüyormuş. Bir türlü bunun çözümü bulunamamış. Birisi bunun büyüsünü çözmüş. Kapıyı vurup ‘yaaaa!’ diye bağırarak içeri girmiş ve “çık ulan neredeysen” demiş. Çıt yok. Meğer büyünün anahtarı cesaretmiş. Şimdi Tayyip Erdoğan’ın büyüsü bozuldu. Birinin “çık ulan ortaya” demesi, zınk diye bir yumruk göstermesi gerekiyordu. Bu gençler bunu yaptı işte.

Bundan sonrasını bu gençlere yüklemek onlara fazla şey yüklemek anlamına gelir. ‘Çocuklar devrim yapın da öyle gidin, hükümeti devirin de öyle gidin, işsizliği çözün de öyle gidin…’ Bunardan bu beklenir mi yahu, ayıptır. Bunların görevi büyüyü bozmaktır. Artık yol açıldı.

 Röportaj: Hasan YIKICI

http://www.ankaradegillefkosa.org/yazar-ihsan-eliacik-akpnin-buyusu-bozuldu/

Paylaş:

72 Comments

  • Anonymous Posted 5 Temmuz 2013 10:13

    Turk kavrami Turkiye sinirlari icindeki tum farkli etnik kokenli kisilerin hepsini tek bir cati altinda kardes yapan bir butunleyicidir. Turk diyince son zamanlarda irklik ve etnik kokenlik koktugunu soyleyenler bu kardesligi bozmak istemektedirler. Bin yillik kardesligimizi bol parcala ve yut projeleri ile bozmak isteyenlere lutfen firsat vermeyiniz.

  • nihat yıldız Posted 5 Temmuz 2013 12:42

    Peki, çözüm süreci mülk Allah'a aittire gidiyor mu sizce?Yani güneydoğuda önce federasyon sonrada ismi kürt olan bir devlet kurulsa mesele çözülmüş mü olacak lehül mülk anlamında?Devletin davranışlarını değiştirelim tamamda küresel işbirlikçilerin kurdurttuğu,kapitalizme yem olmaya hazır yeni bir devlet çözermi mülksüzleştirilen mazlum kürdün sorununu?

  • Anonymous Posted 5 Temmuz 2013 21:41

    Sayın Eliaçık, sizi tanımazdım, bilmezdim, bugün bu röportajınızı okuyunca şahsınızla ilgili az çok fikrim oluştu. Lütfen siz de hakkımda önyargıda bulunmadan ve benim bir AKP li olduğum saçmalığına kendinizi inandırmadan yazdıklarımı okuyun, rica ediyorum.<br />Birincisi Kur&#39;an&#39;ı okuduğunda dinini öğrenen bir müslüman olarak o kutsal kitabın siyaset rehberi olmadığı hususunda sizi ikaz

    • nihat yıldız Posted 10 Temmuz 2013 06:57

      Sevgili kardeşim; burada meselelere lehül mülk temelinden yaklaştığınızda karışık gibi gelen bütün konular çözülüyor.Allah&#39;dan başka kimseye teslim olmayan bir iradeyi ortaya koymaya, yani şahitlik etmeye çalışıyoruz insan olarak sonuçta.Siz ihsan hocayı okumayı bırakmayın bence ama illede bir önyargı oluştuysa en azından hayatı okumaktan vazgeçmeyin.Hepimiz için gerekli olan tahkiki imandır,

    • umit erdem Posted 13 Temmuz 2013 00:23

      kıymetli kardeşim ,<br />Müslümanlarla uğraşacagınıza ,kafirlerle uğraşın demişsiniz.<br />İyi de kafir kim ?<br />Nasıl ayıracağız bunu ,neyle ? .Namaz ,zekat yeter mi ayırmaya ? Ne ile ?<br />İslamın 5 şartıyla mı ? Hem niye 5 şart? Kalp kırmamak,hırsızlık yapmamak ,kul hakkı yememek neden bu şartların arasında değil ? Ya da ilim ve entellektüel emeğe kutsal diyen bir peygambere ,ve bizzat

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 20:40

      Sayın Nihat Yıldız,<br />Yorumuma verdiğiniz cevaptan ötürü teşekkür ederim. Sayın Eliaçık gezi eylemlerini onca ölüye-yaralıya- maddi zarara- ekonomik kayba rağmen desteklediği için,destek verenlerle aynı safta yeraldığı izlenimi verdiği için, hatta (yumruk gösteren gençler diyerek)Occupy&#39;i desteklediğini bile ima ettiği için, gezi eylemcilerinin itibarsızlaştırıldığını söyleyerek onlarla

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 21:26

      Sayın Ümit Erdem,ben de cevabınıza teşekkür ederim. <br />Kur&#39;an-ı Kerim&#39;de Rabbimiz kafirin tanımını defalarca açıklamıştır. Bana bunu sormanıza gerek yok, kimin ne olduğu ayetler ve hadisler ışığında ayan beyan ortadadır. Siz bana bunu soracağınıza asıl Sayın Eliaçık&#39;ın eleştiri makamına nasıl oturduğunu, buna ne hakkı olduğunu sorgulayın lütfen. Rabbimizin 5 vakit huzuruna

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 03:25

      arkadas sen ne beceriksiz bir ajansin. yok solcuymus eskiden yok solcularin destekledigi geziyi bir muslumanin desteklemesi yakisir degilmis..sen hangi iq ile bizi yemeye calisiyorsun once onu soyle? ayrica ihsan hoca sayesinde kac tane ateistin islamin gercek anlamini farkederek hak dinine dondugunu biliyormusun sen bre cahil bre sahtekar!?

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 20:28

      Bugün facebookta rastladığım bir twit fotoğrafından sonra İhsan Eliaçık&#39;ı okumamakta ne denli haklı olduğumu bir kez daha anladım. Hele kendisinin twitter hesabını kurcalayınca bu sözde müslümanın sarfettiği ve savunduğu şeyleri okuyunca dehşete kapıldım. El İnsaf! Birayla iftar yapan gençliği bile savunacak kadar körelmiş bir zihniyetten, müslümanlıkla ilgili fetva veremeyen ama kitap

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 22:26

      İhsan Eliaçık&#39;ın twitter hesabını okuyunca şaşkına döndüm. Bir insan bu kadar kendiyle çelişebilir mi?! Bugün elinde birasıyla iftar yapan genç hakkındaki yorumunu okudum. Diyor ki: <br />&quot;#yeryüzüiftarı&#39;na elinde bira/rakı ile birisi karşıma otursa ne yaparım?hoşgeldin derim,ikram ederse almam,gel seninle az konuşalım derim.&quot; <br /><br />Ve akabinde nerdeyse biralı genci

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 22:45

      Sayın Eliaçık&#39;ın Habertürk Gazetesinde yayımlanan bir haberinin adresi yine aşağıdadır. Lütfen dikkatle okuyunuz. İhsan Bey diyor ki, &quot;Kafası çalışan imam hatipli ateist olur&quot;. Yani kendisine verilen bilgilerle şişer, patlar, isyan eder ve sorgulamalara başlar, okulu bırakır, ateist olur dediği gayet net ve anlaşılır. Ben açıkçası kendisinin İlahiyet Fakültesini bitirdiğini, mezun

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:33

      &quot;Adsız&quot; isimli arkadaşım;<br />Çok uzun yazmışsın,hepsini okudum.Muhafazakar mantık çerçevesinde de ,lafı dolandırmanın ve bir yere bağlamamanın ötesine gidememişsin.<br />Kuran nın siyasete nasıl malzeme yapıldığını görmek için,Sıffin savaşını bir oku!Bu savaşı kazananların atadığı komutanların (Haccac-ı zalim) Kabe ye neler yaptığını öğren.Harre olaylarını ,ve bu olaylar neticesinde

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 20:40

      adsiz kardes (anonim kelimesinin karsiligi )…<br />..<br />Herkes amelince müslümandir.insan olarak yaratilmis olmak, insani insan gibi görebilmek. Kisacasi esrefi mahluk oldugunu unutmamak. Hak, hukuk, adalet ne oldugunu iyi anlamak ve riayet etmek.<br />Ayrica, gelmis gecmis hükümetlerin basiretsizliginden bahsediyorsun. Yani Inönü iknci dünya savasini önleyemedi gibi mi? Ya da baska sebebler

    • Esma Aydan Dikmen Posted 19 Temmuz 2013 22:38

      merhaba, ne yalan söyleyeyim ben yazdıklarınızın hepsini okumadım. sadece ilk yazınızın tamamını okudum ve ona yapılan yorumları okudum. bana ne söylediğimi bilmeden ne cüretle yorum yaparsın derseniz amenna, ama ben de tıpkı sizin ihsan eliaçık&#39;a yazdığınız gibi yazdıklarınıza bakarak biraz fikir edindim hakkınızda. <br />size akıl öğretecek değilim, tahminimce toplumumuzdaki saygı kuralları

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 22:17

      Aslında ilk yorumumdan son yorumuma kadar duruşumu, tepkimi en açık ifadeyle belirttiğimi düşünüyorum. Lakin buna rağmen halen sözlerimi bir yere bağlayamadığımı düşünenler olmuş, ne enteresan.. Hatta yetinmeyip konuyu kişiselleştirerek bana olmadık laflar bile edilmiş! Tebrikler. Ajan olduğumu düşünmek bile birinin işine gelmiş olmalı 🙂 Heyhat, daha neler duyacağız :)<br />Benimle ve

    • Anonymous Posted 26 Temmuz 2013 10:14

      işte siz busunuz kendi yorumunu yazan birine sözde ajan diyorsunuz neden? Dinsiz biri için. sormak istiyorum arkadaşlar dinimiz islam ama biz müslümanmıyız?modern islamcılık yoktur olamaz da haram şeylere sıcak bakılamaz içki içmek ggibi

    • Anonymous Posted 26 Temmuz 2013 10:53

      yalan, kibir, fitne, fesat, gıybet, dedikodu, kışkırtma, korkaklık. Bunların hepsi koruduğun ve lider dediğin yaratıkta. Ve, bu özelliklerin hemen hepsi de iblis de var. buna rağmen burada ilgi çekmiş olmaktan aldığın hazza karşılık satıyorsun ruhunu. &quot;hadi eyvallah!&quot; derken ki gülümseme ve kaş kaldırma gibi mimiklerini hatırla ve küçücük kibrinin seni ne kadar küçülttüğüne şaşır. tövbe

    • Anonymous Posted 6 Ağustos 2013 10:43

      Neden Eliaçık&#39;ı karalamak veya aklamak peşindeyiz? Söylediği, savunduğu her şey doğru veya yanlış olmak zorunda mı? Kendisi, haşa, Allah değil; söyledikleri de ayet değil. İNSAN o… Doğru söylediklerini benimser, yanlışlarını benimsemeyiz. Kendisi ateist bile olabilir. Ne var bunda? Ateist biri doğru bir şey söyleyemez mi? veya çok dindar da olabilir. Dindar biri yanlış yapamaz mı? Hepsi bu

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 13:05

    bizim çokbilmiş paradan , mülkten başka bişey tanımazlar sizlere teşekkür etmeleri gerekken suçlamalar , bunlar ne sanıyor dünya bunların etrafında budalılığında herneyse kardeşim konuşurkene bütün düşünce dünyasını , birikimleri , felsefeyi filan suçlamak yakışmaz . Felsefede ahlak , etik felsefesi bölümü vardır hiçmi biçareler yada düşünceye , yaşama bu

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 13:31

    bende bir vakitler şu dergah bu türbe diye gezinirdim hangi dede , baba kerametlidir , çaput bağlardım , oniki imam , hasan hüseyin , ehlibeyt falan ağzımdan düşmezdi fakat sonra kendimle dünyayı yüzleştirdim böyle değilmiş . Hakikatın izafiliği , kirlenme skalasının farkına vardım özümü dara çektim kendimizi dünyanın merkezi sayarken böyle olmadığını

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 13:46

    ADALET VE KALKINMA PARTİSİ DEĞİL LİBERAL DEMOKRAT PARTİ DEYİNDE MASKELER DÜŞŞÜN YETER BU KADAR ÖTE DÜNYA YALANLARI YAHU AHLAK , DİN , ETİK GİBİ BÜYÜK BİR FELSEFE VAR YAHU BU HIRSIZLAR VE YALAMALARINA BAKMAYIN YAHU ? dünyayı yöneten azınlıkların önlerine koydukları yol haritaları vardır halkı islam olan ülkelerde ettiği din maskeli liberal

  • Anonymous Posted 6 Temmuz 2013 14:28

    AKEPEYE BAKINCA DİĞERLERİNİ GÖRMEK SAMİMİ BİR YORUM ANLAYANA YALNIZ İRAN DENKLEMİN DIŞINDA / bizim liberal muhafazakarlar falan mursi mursi için ağıt edeceklerine kendi oluşturdukları enkaza baksınlar ne olcak mursi gelip ne edcek türkiyede akepenin ettiğini edecek . 50- 100 dindar maskeli aile köşelik olacak gerisiye kalan sürünecek böyle olur

  • ELİT DİNDAR Posted 8 Temmuz 2013 13:11

    AYAAĞI KOKAN KOKARCALAR BİRBİRİNİ AĞIRLARMIŞ HADİ ORDAN İDEALİSTMİŞ , DÜNYAYI KOTARACAKMIŞ HADİ ORDAN SANAMI KALMIŞ KOKARCA İHSAN ALIAÇIK , DİĞERLERİ // r. ihsan eliaçık , eren erdem , diğer mücahit geçinen sözümona zamane aklıevvelleri ne bu solcu tiripleri adam olsanız köşeyi dönseydiniz , hep ağlıyorsunuz , zenginlere laf ediyorsunuz yakışmıyır

    • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 05:55

      Dindar&#39;ın da ELİT&#39;i oluyormuş meğer. Özal da &quot;ben zengini severim&quot; demişti. Demek ki Özal&#39;ın yetiştirmelerindensin bay ELİT DİNDAR.

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:46

      Bu ne servet seviciliğidir?Bu ne zengin yalakalığıdır?Bu ne kendini Tanrı görme hastalığıdır?Bu ne akıl tutulmasıdır!Kelimelerinden kan damlıyor,irin akıyor!<br />Allah beni affetsin;bir benzetme yapmadan duramayacağım:Bize yıllardır Mekkenin ileri gelenleri diye anlatılan,7 tefeci bezirgan çetenin üyelerinden biri yazmış sanki yukardakileri…ağzından köpükler çıkarcasına,elinden malı gidecek

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 22:22

      Hangi ayet karşısında tavır almaktan bahsediyorsunuz, siz neyi kınıyorsunuz yahu? Adamı tanrı yapın, röportajını da ilahı kitap oldu olacak. Sanırım sıyırmanın ötesinde bir durum sizinki.. Edebiyat parçalamışsınız, yok kan damlıyor, yok irin akıyor. Sizin de yazarkenki yüz ifadenizde yüzlerce kırışıklık, yamuk bir ağız, tiksinti veren bir üslup kokusu alıyorum. Siz İhsan Eliaçık&#39;ın avukatı

    • Anonymous Posted 1 Ağustos 2013 07:24

      Peygamberimiz bile bir kuru ekmeğe tuzu sirkeyi katık yaparken bir Müslümanın parayı övmesi zenginliği şatafatı yüceltmesi ne kadar doğrudur acaba

    • Anonymous Posted 2 Ağustos 2013 11:11

      Selam ;<br />ELIT DINDAR in bahsettiği Baldırı çıplak,ağzı kokan,işe yaramazlara, Allah ın ayetleri denmek isteniyor kanımca,yani yaratılan herşeyin Allah&#39;ın Ayeti olmasından hareketle,insanlar için bu tabirler nasıl kullanılabilir? demeye çalışmış yazar.Bence de ne olursa olsun,insanlar hele de kendi ellerinde olmayan sebeplerle,içinde bulundukları durumdan ötürü, baldırı çıplak şeklinde

  • haqan saqin Posted 8 Temmuz 2013 16:16

    evet ssudi preni müslüman sende müslümansın.aranızda hiç fark yok.herkes kendi anlayıiına göre bir islam inşa etmiş.bir din inşaa etmiş.ve kendine müslüman demiş.senin islamınla inönün islamı arasında çok fark yok.suud prensinin islamı arasında çok fark yok.ALLAH gerçekleri çok yakında herkeze gösterecek.

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:49

      Ad Hominem yapmayalım,argümanınız yoksa donanımlanın da gelin

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 09:45

    Senin ne mal olduğun bu gezi olaylarında iyice açığa çıktı. Hiç debelenme boşuna İran ajanı provokatör.

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:49

      Ad Hominem yapmayalım,argümanınız yoksa donanımlanın da gelin

  • Anonymous Posted 9 Temmuz 2013 19:04

    Allah sana akıl fikir ve hidayet versin kendini beğenmişliğin içinde yokolmuş insan.

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:50

      Ad Hominem yapmayalım,argümanınız yoksa donanımlanın da gelin

  • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 08:46

    Güzel bi röportaj olmuş . Yorumlarıda okudum bir kaç arkadaş anlamamış olsa gerek neler söylendiğini direk şahsa saldırmışlar , komik buluyorum sadece . Bir kaç yorumda da destekli karalama çabası var.<br />Röportaj çok güzel düşünceler barındırıyo.<br />Önce insanlar karınlarını doyurabilsin , önce bunu halletmemiz gerekir dediğinizde rahatsız olan insanlar var şüpesiz. Antikapitalizm bugün var

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 21:43

      Birkaç arkadaş anlamamış ama sizin ne anladığınız da çok belli olmuyor. Yok şahsa saldırı, yok karalama. Herkes okuduğunu ve gördüğünü yorumluyor olamaz mı? Siz güzel bulmuşsunuz, beğenmişsiniz röportajı. Ben ise hiçbir güzel düşünceye rastlamadım. Müslümanlıkla bağdaşmayan bir siyasete İslamiyeti dayanak göstermek, çirkinliktir. Bugün belli başlı birkaç ülke sışında aç ülke ve aç insanlar yok.

    • nihat yıldız Posted 16 Temmuz 2013 07:00

      Her daim gerçekçi olmak yanlış bir düşünce.Peygamberimiz kendi dönemindeki gerçekleri kabul etmişmiydi?Eğer müslümansak onun yolundan gitmemiz gerekmiyormu?Ama yok o özel seçilmiş insandı, sadece Allah tarafından gönderilmiş bir elçiydi diyorsanız.Neden hayatı boyunca sıkıntı çekti, savaşlar yaptı, yetkiyi, makamı, mülkü önemsemedi,teklif edildiğinde bir elime güneşi bir elime ay&#39;ı versenizde

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 23:12

      Siz her daim gerçekçi olunmasına bile tepkilisiniz. Gerçekten gülümsettiniz beni 🙂 Siz mevcut politikaları ve ekonomik sistemi eleştirmiyorsunuz aslında, siz yalnızca hükümeti eleştiriyorsunuz bence. Buyrun eleştirin de ben bir ekonomist olarak sizi tebessümle okudum. Gayet duygusal ve hayalci bir yaklaşımınız var. Gerçekleri reddetmeniz sizi hayal denizinde boğmanın ötesine geçirmez. Bu

    • Anonymous Posted 23 Temmuz 2013 21:27

      Acaba İhsan Bey&#39;in İşsizlik ve Yoksulluktan Kurtuluş Partisi ile bir alakası var mı? Yoksa hangi partiyle ilgisi var? Bir de belediye başkanlığına adaylığı söz konusu diye duydum. Kendisi siyasette aktif rol almak mı istiyor? Merak ediyorum lütfen izah eder misiniz?

    • Anonymous Posted 26 Temmuz 2013 10:56

      Gerçekten gülümsettiniz beni 🙂 diyen. gizli kibirden arın, herkesin yüzü gülsün.

  • Anonymous Posted 10 Temmuz 2013 13:02

    bazen kin öfke insanın aklının doğru işlemesini engeler.bazen gurur kibir doğru olanı kabul etmekten alıkoyar. ağacı en çok özen balta sapının kendinden olmasıdır.islami değerleri kulanarak yapmanız işin en zoru

  • nihat kara Posted 11 Temmuz 2013 06:03

    &quot;… bilin ki ganimet aldığınız şeylerin beşte biri, Allah&#39;a, Resulune ve (Resul ile) akrabalığı bulunanlara, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir…&quot;(el-Enfâl 8/41) (Ayrıca bk: Âl-i İmrân 3/161, en-Nisâ, 4/94, el Ahzâb 33/50, el-Fetih 48/15, 19, 20).<br /><br />Belliki islam anti kapitalist olamaz

  • nihat kara Posted 11 Temmuz 2013 06:08

    &quot;… bilin ki ganimet aldığınız şeylerin beşte biri, Allah&#39;a, Resulune ve (Resul ile) akrabalığı bulunanlara, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir…&quot;(el-Enfâl 8/41) (Ayrıca bk: Âl-i İmrân 3/161, en-Nisâ, 4/94, el Ahzâb 33/50, el-Fetih 48/15, 19, 20).<br /><br /><br />Islam anti kapitalist olamaz, Zenginligi ve fakirligi ve kolleligi kabul etmis. Ganimet, fitre zekat la farki

  • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 09:37

    &quot;İslam’ın kapitalizme ilişkisine gelince; Hz. Muhammed’in isyanı zenginlere, servet sahiplerine, kodamanlara bir isyandır. İnananlarla inanmayanların, dinlilerle dinsizlerin savaşı değildir. &quot;<br />Burdan sonrasını okumadım bile…<br />Hiç siyer okumadınız mı siz ? Efendimizi tanıyor musunuz ?Sahabeleri tanıyor musunuz ?

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 21:46

      Ben de sizinle aynı fikrideyim. O kısmı okuyunca insanın tüyleri ürperiyor. İslamı siyasete alet etmenin böylesine bir de CHP nin uydurma hadis skandalında rastlamıştım. Pes doğrusu.

  • Anonymous Posted 11 Temmuz 2013 19:10

    Sayın İhsan Bey,acizane ben size büyük değer vermiştim ama gördüm ki siz duruşunuzla sabit değil kaygan bir zemine oturmuşsunuz.Rüzgarın estiği her yöne dönebilen bir insanın nefsini sorgulaması gerkir.Artık sizin peşinizde size inananlarınız var.Artık ilah oldunuz,kendinizle övünün…

    • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 21:49

      İşte arkadaş, insan nefsinin peşinden giderse böyle olur. Çığr açıyorlar, peşlerinde kitleleri sürüklüyor ve biri uçurumdan atlasa diğerleri de atlıyor. Yazıktır.

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:52

      Ad Hominem yapmayalım,argümanınız yoksa donanımlanın da gelin

  • Anonymous Posted 13 Temmuz 2013 13:37

    &quot;Gezi Parkı’ndakini itibarsızlaştırmak için her şeyi yaptı. Yok kokuyormuş, işiyorlarmış, camide bira içmişler, baş örtülülere saldırmışlar. Bunların hepsi yan taraftaki çukur yalanı gibi yok oldu gitti.&quot; sayın eliaçık bu kadar iddialı konuşmadan önce keşke biraz aslını astarını öğrenme çabasında olsaydınız. diyanet işleri başkanının bizzat açıklamaları var konunun doğruluğuna dair.o da

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 22:32

      Tebrikler… Daha iyi ifade edilemezdi.

    • Anonymous Posted 19 Temmuz 2013 13:12

      Cahiller, Camiler kutsal mekan değildir. Camiler sosyal mekanlardır ! Kutsallaştırılmışsa sorun vardır ! Kimse bilerek ve isteyerek inananların secde ettiği yere basmamaıştır ! Konunun özü sevmekten geçer..

  • Anonymous Posted 14 Temmuz 2013 16:41

    Din kardeşlerim hocamız (!) islami devrimi anlatmaya çalışıyor. Ben yardımcı olayım olay şu birileri birinin yönetici olmasını ister bu ülkede aralarından birinin ideal yönetici olduğuna inanır ve onu çoğunluk sağlayarak seçer.Bekler ve izler biraz süre tanır süresi bir sonraki seçime kadardır çünkü o politikaları uyggulayacak süreye ihtiyaç vardır beğenilmiyosa başka birisi çoğunluğu sağlar ve

    • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 22:10

      Ne hocası be?! Kimin hocası, kim onu hoca yapmış? Kendi kendine fetva makamına oturmuş, halkı galeyana sürüklüyor. Hoca mı görmedik be gafil!

    • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 11:55

      % 49 nasıl çoğunluk oluyor anlamadım…<br />#DirenMatematik

  • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 10:45

    Medenı ölçülerde yorum yaparak katkıda bulunan herkese saygılar sunarm.<br />yorumcular arasında ortamı geren konusma ve konusmacıların ne yapmak ıstedıgını neler soyledıgını ,toplumun yarısını nasıl ayrıtırıldıgı ve ve otekılestırıldıgını ,bıreysel ozgurluklerın nasıl kısıtlandıgını,samımımı muslumanların dın duygularının nasıl somurulerek ıstısmar edıldıgını,halkın nasıl uyutulmaya devam eden

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 22:40

      Size bir şey diyeyim mi, gerçekten çok samimiyim; <br />Siz partileri eleştireceğim derken iyice raydan çıkmışsınız. Partileri eleştirmek ve onları haksız çıkarmak uğruna hadis bile uydurursunuz siz, o kıvamdasınız maazallah. Kendinize gelin, silkelenin acele! Dininiz için çabalayın, kötüleri karaları bırakın, siz bembeyaz olun da örnek teşkil edin. Sürekli onu karala bunu karala ile kendinizi

    • Anonymous Posted 3 Ağustos 2013 22:50

      Senin bu kıt mantığına göre haşa Allah ve resulu de hata etti de kötüleri bırak karalamayı onlarla savaştı. Hem de Allah&#39;ın emriyle! E tabi senin gibi yobaz hazır yiyiciler alışmıssınız armut piş ağzıma düş, ne Kur&#39;an dan ne sünnetten haberiniz var. Size göre sünnet sakal bırakmaktan ibaret. Sadece kpss gibi ulusal bir sınavda dahi yediğiniz haltlar sizin müslüman mı yoksa din kisvesi

  • Anonymous Posted 15 Temmuz 2013 22:15

    İhsan Hocam adamsın, adamın dibisin. Büyüksün! Sen bu ülkedeki hatta dünyadaki din kisvesiyle insanları kaldıranların karşısında duran en cesur adamsın, Allah seni korusun.

  • Anonymous Posted 16 Temmuz 2013 17:15

    Medenı ölçülerde yorum yaparak katkıda bulunan herkese saygılar sunarm.<br /><br /> yorumcular arasında ortamı geren konusma ve konusmacıların ne yapmak ıstedıgını neler soyledıgını ,toplumun yarısını nasıl ayrıtırıldıgı ve ve otekılestırıldıgını ,bıreysel ozgurluklerın nasıl kısıtlandıgını,samımımı muslumanların dın duygularının nasıl somurulerek ıstısmar edıldıgını,halkın nasıl uyutulmaya devam

  • recep Posted 17 Temmuz 2013 21:23

    başkasının büyüsü bozulmadı İhsan hocanın büyüsü bozuldu yakında bir çiftlik yeri alıp orayı güzelce donatıp atları,kedileri,köpekleri de olursa hiç şaşırmam Allah hepimizi yolundan ayırmasın.<br />

    • Anonymous Posted 18 Temmuz 2013 05:12

      recep,bey iyi günler;<br /><br />&quot;Hiçbiriniz kendisi için sevdiğini (istediğini) (Müslüman) kardeşi için de sevmedikçe iman etmiş olamaz&quot; (Enesten rivayet)<br /><br />Eliaçık için,yazınızda bahsettiğiniz,çiftlik,at kedi köpekler,bir &quot;temenni&quot; dir umarım.<br />Değilse,iftiradır ve; <br /><br />&quot;Bir kimse, bir müminde olmayan bir şeyi ona isnat ederse(iftira ederse),

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 22:49

      Ne güzel Recep Bey&#39;e ayetlerle cevaplar vermişsiniz. Siz ki Kelime-i Şahadet getirirken Peygamberi Allah&#39;ın yalnızca kulu değil elçisi olarak da kabul etmiştiniz. Bu demek oluyor ki tüm hadislerini, tüm sünnetlerini kabul ettiniz. Ama şimdi biri çıkıyor ve Kur&#39;an&#39;ı antikapitalist pencereden okuyun diyor ve siz de onu destekliyorsunuz. Oysa biz o yüce ayetlere yalnızca iman

    • Anonymous Posted 2 Ağustos 2013 09:07

      Adsız kardeşim;onlar ayet değil hadis (halka değil fil gibi oldu 😀 ),gecenin bir yarısı yazdığın için sanırım,uyku sersemliğine denk geldi.<br /> <br />&quot;Geçmişle ilgili çok fazla varsayım öne sürülebilir,farklı bakış açıları farklı mantıklara oturtulabilir &quot; diyorsunuz ama &quot;Rabbimizin hürmet etmemizi ve yolundan gitmemizi istediği Rasulunun yazdırdığı Kur&#39;an&#39;ı tam da onun

  • cevap ver… Posted 18 Temmuz 2013 12:44

    antikapitalist hareket neden koçtan ve diğer kapitallerden yardım sağlamayı kendine yediriyor. ereden karşılandı o kadar insanın yemeği suyu içkisi battaniyesi ceplerinde harçlığı masal okumayaın her şey ortada.

  • Anonymous Posted 19 Temmuz 2013 06:53

    İhsan Beyin yazdıklarına katılıyorum. Böyle bilgili ve kalbi sevgi ile dolu insanlar azaldı böyle insanların kıymetini bilmek lazım. Bir söz vardır &quot; Sen ne kadar konuşursan konuş, söylediklerin karşınızdakinin anladığı kadardır.&quot; böyle anlamlı bir söyleşiye gelen yorumlar bu sözün doğruluğunu kanıtlar derecede. Yorum yapan kişilerin bence eksikliği İhsan beyde değil kendilerinde

  • nihat yıldız Posted 21 Temmuz 2013 00:40

    Kardeşim; burada koçsporla keçisporun maçı yok.Bu mücadele mülk, makam bana aittir her istediğimi yaparım diyenle, hayır mülk herkese aittir, benimde onayımı almak zorundasın diyen zihniyet arasındadır.Bu; kurana mülkün Allaha yani herkese, kamuya ait olduğu temelinden bakıldığında kendini bu dünyanın ilahı gören ve onunla işbirliği yapanlarla, Allahtan başka ilah tanımayanların bilinen tarih

    • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 22:56

      O zaman İhsan Eliaçık&#39;ın Allah yolunda ilerlemesine ve Allah&#39;ın sesini duymasına mani olmaz bu ideolojisi demek. Ya da olamaz, olmamalı demeliyim. Eğer olursa (ki olacak gibi görünüyor ama siz duygusallıkla baktığınızdan göremiyorsunuz) o zaman sizi de kendisini doğru yola çağıran ve hatalarını söyleyenlerin tarafında görmek isteriz Nihat Bey!

  • Anonymous Posted 21 Temmuz 2013 11:45

    ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz..hz. Ömer islamın ilk yıllarında güç ve zor şartlarda islamı hayatlarına yaşama geçiriyorlarken bir bizim için şu koşullarda anlayamayacağımız temel ihtiyaçlarda su susuzluklada şartlar itibariyle cebelleliyorlardı,bir kuyu var ve yağudiye ait bu kuyu müslümanlar fakir ve güçü yetmeyen müslümanlar var,hz ömer gidiyor yahudiyle ortak oluyor..ama akıllıca diyorki

  • Fırat DEMİRBİLEK Posted 21 Temmuz 2013 22:52

    ağzına sağlık hocam yanındayız!

  • Anonymous Posted 22 Temmuz 2013 09:17

    birlikte rahmet,ayrılıkta şekavet vardır..aslolan birliktir..müslüman dünyası etnik olarak devlet bazında yada dışında kavmiyetçi ideolojiyle buna kürdistan adı altındaki devletleşme isteğide dahil yanlıştır aslında türkiye balkanlar kuzeydeki türki cum. denilen olaylar güneyde diğer müslüman devlet adı altında birleşmedikçe felaha kavuşamaz buda sanırım mehdi gelince tahakkuk edecek bir realite.

    • Anonymous Posted 2 Ağustos 2013 09:31

      Bekle hocam bekle,Mehdi gelecek,ha bugün gelecek ha yarın gelecek…Hatta geleceği tarihte belli :Çıkmaz ayın son çarşamba günü …<br />Masal masal matitas..Bende bir zamanlar böyle şeylere inanırdım :Mehdi zuhur edecek,islamı ayağa kaldıracak,kafirlerin kökünü kazıyacak…Maalesef çoooook sonraları,bu inancımın aslında toplumsal eziklik psikolojisi ile ortaya çıkan,bir tür avuntu (refleks?)

  • orhan tatlı Posted 3 Ağustos 2013 09:59

    Valla ağzını açan mali zarardan ziyandan, yaralananlardan bahsediyor… bundan dolayı gezi eylemleri KÖTÜ diyor. Baştaki adam düzgün olaysız tepki verilirken adamları kaale bile almadı… iş uzayınca gereksiz guruplarda işin içine katıldı. Bu yanlış kişilerin yaptıkları Başbakanın kendini haklı çıkarması için işine geldi… YAHU şimdi bu zararların sebebi kim. Kendini dedigim dedik çaldıgım düdük

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.