Hırsız arsız oldu…
İnci’de Barabba anlatısı vardır, bir nevi kıssa diyebiliriz.

Bu anlatının amacı toplumsal hayatta “kötülerin kazanmasına”na dikkat çekmek olmalı.
O devirde Roma valisinin çarmıha gerilmek üzere olan suçluları affetme yetkisi vardı fakat şartı halka sorulmasıydı. İsa bir hırsız ve haydutla asılmak üzereydi. Vali halka “Kimi ipten alayım” diye soruncu halk, Barabba’yı dedi ve İsa “halkın oyu”ile önce kırbaca sonra çarmıha gönderildi!
Kıssanın İncil’de geçen tam hali aynen şöyle:

O günlerde Barabba adında ünlü bir tutuklu vardı. Halk bir araya toplandığında, Pilatus onlara, “Sizin için kimi salıvermemi istersiniz, Barabba’yı mı, Mesih denen İsa’yı mı?” diye sordu. Başkâhinler ve ileri gelenler ise, Barabba’nın salıverilmesini ve İsa’nın öldürülmesini istesinler diye halkı kışkırttılar. Vali onlara şunu sordu: “Sizin için hangisini salıvermemi istersiniz?”

Barabba’yı” dediler.
Bunun üzerine Pilatus onlar için Barabba’yı salıverdi. İsa’yı ise kamçılattıktan sonra çarmıha gerilmek üzere askerlere teslim etti.” (Matta: 16-26).

Bu olayda anlatılmak istenen nedir?

Kötülüğün ödüllendirilmesi…
İyiliğin cezalandırılması…
Hırsızın, haydutun cesaretlendirilmesi…
Seçimler sonrası Türkiye’nin manzarası kıssada anlatılan hale ne kadar da benziyor.
Yolsuzluk ve rüşvet % 45’e varan oranda “halkın oyu” ile ödüllendirilmiş, hırsızlar balkonlara çıkmış, halk yaşa varol diye onlara bağırmıştır.
Hırsızı kurtarıp İsa’yı ipe gönderen Yahudi halkı gibi…
Bugün hırsızlar dünden daha cesaretli durumda.
Bu cesareti onlara kim verdi?
Halkın tamamı değil; milli irade değil; halkın % 43’ü…
Bu nedenle % 43 büyük sorumluluk altında.
Eğer sandığın bir anlamı, demokrasinin bir namusu varsa, bu seçimlerin ahlaki sonuçları da olması gerekir.
Siyasi sonuçları siyasetçileri, ahlaki sonuçları kutsal kitapları ve vicdan sahiplerini ilgilendirir.
Biz ahlaki sonuçları ile ilgileniyoruz.
Bu sonuçlardan bir ahlak ve erdem çıkmaz.
İktidar partisine oyveren % 43, ne yaptığının, neye yol açtığının farkında mıdır bilmiyorum, ama görünür manzara şu: Bu sonuçlar yolsuzluk ve rüşvetin alenen ödüllendirilmesidir! Kötülere cesaret verilmesi, iyilerin cezalandırılmasıdır. Siz bu sonuçla iktidar partisi içindeki iyileri de cezalandırdınız, kötüleri öne çıkardınız, balkonlara çıkarttınız. Görüyorsunuz, onlara kimse ses edemiyor. İktidara oy verenler, Roma valisine İsa’ya teslim edip hırısızı ve haydutu kurtaran Yahudi halkı gibi olmuştur.
Bunun vebali size yeter.
Bunu ne ile temizlersiniz bilmiyorum.
Çok kötü bir iş yaptınız.
Evrensel suçlara ortak oldunuz: Öldürmeyin, çalmayın, yalan söylemeyin diyen dört kitabın üç büyük suçunda vebaliniz, desteğiniz, cesaretlendirmeniz, hatta ödüllendirmeniz var.
İstediğiniz kadar “Bizim amacımız o değildi; bir dış operasyonu önlemek istedik” deyin durun.
Sonuçta sizin bile vicdanınızı kanatan hırsız balkona çıktı ve ona yaşa varol diye bağırdınız, o da Bakara-makara diye size nanik yaptı mı yapmadı mı?
Buna “sağlam irade”dediğiniz fırsat verdi mi vermedi mi?
Tek teselliniz “Amacımız o değildi, biz de karşıyız yolsuzluğa ve rüşvete ama bu sefer durum başkaydı” demek olacak…
Tek tek ahlaklı, dürüst, samimi insanlar alabilirsiniz ama % 43’lük oranda, görünür manzarada ahlaki hiçbir kaygı yok! Önceki seçimler neyse, her birinin bir izahı vardı, ama bu seçimlerdeki % 43’ün erdemli, asil hiçbir izahı yok!
Biz seçimlerin siyasi değil; ahlaki sonuçları ile ilgileniyoruz. Hırsızın kim olduğuna sandıkta karar veren dünyada bir örnek yok. İsterse “ 99.9 alsın kulaklarımla duyduklarıma inanırım, sandıktan çıkana değil. Boşuna seçim sonuçlarına sığınmayın.
Seçim sonuçlarının böylesi bir ortamda yarattığı ve yaratacağı algı üzerinde duruyoruz. Bu seçimlerin arka plandaki sorusu şuydu: Yolsuzluk ve rüşvet var mı yok mu?
% 57 dedi ki var.
% 43 dedi ki var, ama yok!
Balkon resminde görüldüğü gibi artık parti marti de yok, “hanedan”var. Resmen hanedanlığa geçildi. Oy verenler dahil tüm parti mensupları hepsi birer kapıkulu artık. Bütün haysiyetiniz ve şerefiniz hanedanlığı korumak ve kollamaktan ibaret…
Evet, halkın % 57’si bu gidişata “dur” derken, % ’43’ü yolsuzluk ve rüşveti ödüllendirdi.
Allah’tan % 43 sonuç itibariyle azınlık…
Bunlar dini ahlaktan ayırmaktır
Bir din sahibi olmakla ahlaklı olmaya gerek kalmayacağını sanmaktır.
Zihniyet bu olunca…
İsa’yı çarmıha gönderirken hırsızı ipten kurtardılar.
Böylece hırsız arsız oldu.

Paylaş:

37 Comments

  • Anonymous Posted 3 Nisan 2014 21:13

    hirsiz sensin

    • egeliyim Posted 12 Nisan 2014 03:58

      Hirsizin ortagi da sizsiniz.Kendinizden utandiginiz icin boyle yazdiniz degilmi?

    • Anonymous Posted 19 Nisan 2014 11:05

      Hiç kitap okumadığınız elinize yüzünüze zihninize bulaşmış cehaletinizden anlaşılıyor. Hırsızın ortağını yanlış yerde arıyorsunuz. Önce kur'ana sonrada dikkatlice etrafına bak.

      • Anonim Posted 7 Aralık 2014 21:17

        Hırsızsın…

  • serdar ünver Posted 3 Nisan 2014 22:54

    Elinize saglik.

    • egeliyim Posted 12 Nisan 2014 04:06

      okudugum onca olumsuz yorumdan sonra Hocayi anlayan birini gormek….bende sizi kutluyorum

  • zafer Posted 4 Nisan 2014 17:15

    İhsan bey'in de belirttiği gibi, bu seçim sonuçlarının hiçbir mantıkî izahını ben de bulamıyorum! Şunu söylemeliyim: Bu memlekette 'Allah ile aldatmak' kesin olarak pirim getirmektedir! Bunu, bu işi iyi becerebilen 'sağ' tandanslı partiler Türkiye tarihi boyunca iyi becermişlerdir ve son iktidar da bu işin şahikalarındadır! İsa örneğinde de görüldüğü gibi; tarih tekerrür edip

  • Harun Görmüş Posted 5 Nisan 2014 15:08

    Hocam kimi/neyi eleştiriyorsun? Adamlar demokrasi yoluyla iktidarı elinde tutuyorlar. Demokrasiden başka bir yolla gelmediler ki bulundukları yere. O zaman bu şerefsiz demokrasiyi kötülemen gerekmez mi? Kötüleyin şu Allah’sız demokrasiyi. Çünkü hem demokrasiyi savunarak, hem de demokrasinin sonuçlarını eleştirerek komik duruma düşüyorsun. Çelişiyorsun.

    • egeliyim Posted 12 Nisan 2014 04:00

      Gordugum kadariyla ,Hocayi anlamaniz icin 40 firin ekmek yemeniz lazim.Anlayincaya kadar akp ye oy vermeye devam edin 🙂

    • Anonymous Posted 6 Mayıs 2014 08:52

      he verecez nolcak….iktidar biziz..ezik olan siz…siz böyle fantazi kurun….bizim yaptiklarimizi sizin ruyalarinizda bile goremezsiniz nasilsa

      • hasan Posted 30 Kasım 2014 13:27

        🙂

  • Anonymous Posted 6 Nisan 2014 09:48

    Yazılarını okuduğum zaman nasıl sığ ,amaç parsayı toplamak olarak gözüküyor. Değerlendirme yaparken %45 i ayrı diğerlerini de toplam olarak görüyor. Diğer taraf diye ayırdığın bütün partiler toplamı. Hangi kafaya göre bunları aynı kategoriye sokuyorsun? Bu partilerin başındaki insanlara saygısızlık. Madem onları aynı kefeye sokmak istiyorsan o zaman bütün partiler fesh edilip aynı çatı altında

  • faik Posted 6 Nisan 2014 11:23

    İhsan hocam, halk Barabba'yı balkona, İsa'yı da çarmıha gönderdi diyorsun. Barabba'yı anladık hani, Çarmıha gönderilen İsa kim? bunu da göstersen memnun olacağız. Eğer %55 lik çoğunluktan dem vuracaksan, bize doğrunun çoğunlukta olmadığını Kuran'dan sen öğretmiştin. Kılıçdaroğlu, Bahçeli vs diğeceksen kendi durduğun yeri sorgula bence. Selamlar

    • AHMET Posted 15 Nisan 2014 09:03

      HAKLISIN

    • AHMET Posted 15 Nisan 2014 09:05

      ne güzel! paralel yapının düzmece tezgahlarına göre hüküm vermişsiniz! hem savcı hem hakimsiniz,maşallah!

    • Anonymous Posted 30 Nisan 2014 09:45

      İsa sensin, benim, biziz. Alternatifin olmaması ardına sığınamazsın. Bu seni ahleken aklamaz.<br /><br />İsyan et, silkele, sars. Bağır çağır, ortalığı velveleye ver. Ver ki bu adamlar da korkup, azıcık utansın. <br /><br />Sonra yine git AKP&#39;ye oy ver. Ama güzel kardeşim, balkonun önünde alkışlama bari.

  • Anonymous Posted 6 Nisan 2014 13:50

    Yüzbinde birde olsan seni kutluyorum.Asla teslim olma,asla biat etme,asla doğru sözden sapma.Kuranın deyimiyle emrolunduğun gibi dosdoğru ol.İnsanları doğruya çağırmada öncü ol.Saygılarımla.

  • Anonymous Posted 6 Nisan 2014 17:53

    Bütün mesele ; Öldürmeyin, çalmayın, yalan söylemeyin dir. Yani bütün kutsal kitapların ortak mesajıdır. Bu işi bir siyasi parti yapıyorsa onu sandıkta yıkabilecek en yakın siyasi partiye oyunu verirsin olur biter , yani tepkini gösterirsin . Fakat oy verdiğin partide aynısını yaparsa onu da değiştirsin . Mesele budur o , şu , bu meselesi değildir.

    • egeliyim Posted 12 Nisan 2014 04:03

      Bu secimde halk olumu secmistir. Kurandaki mesaji unutmak olume yol almaktir.

  • Anonymous Posted 7 Nisan 2014 06:21

    Adsız isimli yorumcu <br />%55;in birleştiği ortak payda ahlak. Önemli olan şu görüşten olmak bu görüşten olmak değil. Artık ne sağcılık , kaldı ne de solculuk. Temel ahlaksal değerler olmadan herhangi bir ideolojidende bahsedilemez. Seni vicdanınla başbaşa bırakıyorum.

  • Anonymous Posted 7 Nisan 2014 06:56

    Faik bey çarmıha gönderilen ney biliyormusun.<br />Bu ülekenin onuru.<br />Seçimin ertesi günü moralim o kadar bozuktuki.<br />Allaha şükür benim mesleğim var, henüz vasıflı köleyim.<br />Kölelik bağı ile muktedire bağımlı değilim. Allah bu gibi insanlara yardım etsin. <br />Seçim sabahı şöyle düşündüm ben %43 küsürü temel ahlaksal ve kuransal değerlerin çiğnenmesine sırf sahte bir ekonomik

    • egeliyim Posted 12 Nisan 2014 04:10

      Sizin yorumunuz en dogru en guzel yazilan yorum olmus. Neden az sayidayiz? Keske sayimiz cok olsaydi… Turkiye 3. dunya ulkesi olarak kalmasaydi

  • Anonymous Posted 10 Nisan 2014 11:30

    SİYASAL İSLAMIN ZORBALIKLARI ,TARİHİ SİYASAL İSLAMCI AVCILAR YAZARMI / postmodern dönemde birçok şey akp den yana bunun karşısında gölge olmak isteyen bir partinin ihmal etmemesi gereken dayanak hakim mezhebin dini yani liberal akp nin karşısında seküler , sol liberal tutmaz gibi . Sünnilik ayıpları , talanı , sömürüyü örtmek için iyi bir maske dedikten

  • Anonymous Posted 12 Nisan 2014 21:29

    İhsan Bey, sizi genel olarak beğenerek takip ediyorum ama bu analizinize katılamıyorum. Hem seçim sonuçları ile aklanma olmayacağını söylüyorsunuz; hem de farklı nedenlerle oy veren kitleyi itham ediyorsunuz. Size yakıştıramadım. Malumunuz oy verirken bir parametreye bakılmaz; pek çok parametre birlikte değerlendirilerek bir sonuca varılır.

  • Anonymous Posted 12 Nisan 2014 22:53

    Merhabalar, Karmatiler ile ilgili yazınızdan ötürü blogunuzu internetten gördüm, ve düzenli bir okuyucu kazandınız. Dini konularda ilgim ve bilgim zayıftır. Ancak konulara farklı açılardan bakan, güzel ornekler veren, bilgi içeren, düzgün Türkçe ile yazılmış yazıları okurken zevk alıyorum,<br />Sevgi ve saygılarımla

  • ahmet turaman Posted 15 Nisan 2014 23:03

    galileo dünya yuvarlaktir dediğinde onu anlamadilar çünki kapasiteleri ve vicdanlari alçakti. Ancak onlarca yil sonra anlaşılabilindi.Zaten doğru olan sözü çok az insan anlar. Sen doğru olani anlat, seni anlamayip eleştirenlre, merak etmeyin ancak torunlainiz anlayacaktır diyorum.

  • Anonymous Posted 17 Nisan 2014 21:48

    yapma be hoca oldumu şimdi…. hem kuran meali yazıyorsun ,ben bu işten anlarım diyorsun!!!! ama Müslüman %43 ü utanmadan Yahudi ile eşdeğer yapıyorsun…. gerçekten sana yakışmadı yazık….

  • Anonymous Posted 18 Nisan 2014 07:18

    Şu yazıları Allah aşkına bir tarafsız okuyun. Bir adım geri çekilin bulunduğunuz taraftan ne demek istediğini daha iyi anlayacaksınız. Niye aynı kefeye koyuyor diğerlerini diyen arkadaşlar. Bir tarafta tüm gücü ve yetkiyi elinde tutan bir iktidar var diğer taraftakilerin tamamı ise iktidar sahibi değil. Hal böyle olunca iktidar sahiplerinin yaptığı her türlü haksız kazanç bu milletin her ferdinin

  • Anonymous Posted 21 Nisan 2014 10:50

    sizin islamın ne olduğu hakkında en ufak bir fikriniz yok.tamamen maksatlı belirli amaçları olan birisiniz ihsan bey ve bu amaçlarınız kesinlikle islamla uyuşmuyor.siz bence bırakın bu işleri de siyasete soyunun tamamen zira islam adı altında enjekte etmeye çalıştığınız şeyler asla bu ülkede kabul görmeyecektir.(ben akpli ya da chpli falan da değilim.)

    • Anonymous Posted 3 Mayıs 2014 07:04

      Senin durduğun yerden öyle görünüyor sanıyorum.Eğer 3 Kitabı okumasaydım Hz Nuhun,Hz İbrahimin,Hz Davutun,Hz Musanın,Hz Yahyanın,Hz Muhammed&#39;in Bu arkadaşla aynı şeyleri söyledikleri.Bu söylenenlerin Tüm Peygamberlerin söyledikleri şeyler olduğunu bilmeyebilirdim.Tek anlatmaya çalıştıkları şeyin paylaşmak,bölüşmek yani geleceğini garanti altına almak uğruna başkalarının yoksulluk içinde

    • Anonymous Posted 9 Mayıs 2014 18:05

      al işte bozacının şahidi.sana dışardan ne göründüğünü söyliyim mi?dışardan bakınca siz yüce allaha tüm kalbinizle iman etmiş elçisine iman etmiş salih müslümanlarmışsınız gibi görünüyorsunuz ama açık verdiğiniz bir yer var benim cahil kardeşim,amacınız.o sağlammış gibi görünen duvarda amacınız öyle bir oyuk açmış ki içinizi,emellerinizi tamamen gün yüzüne çıkarıyor tabi görmesini bilene..ben

    • Anonymous Posted 15 Mayıs 2014 00:07

      <br />komün: beraber çalışıp,geliri paylaşmak üzere biraraya gelen topluluk.<br /><br />komünizm; 1.bütün malların ortaklaşa kullanıldığı ve özel mülkiyetin olmadığı toplum düzeni<br />2.böyle bir düzenin kurulmasını amaçlayan siyasi,ekonomik ve toplumsal öğreti.<br /><br />yukardakileri kuranda bulmuşsa hocanın suçu ne<br />herneyse Allahın vaadi gerçektir<br />arz müminlere varis kılınmıştır.

  • yılmaz savaşır Posted 28 Nisan 2014 14:16

    demokasiye şerefsiz diyen bilgisiz kardeşim!!!O demokrasi olmasa sen zor yazarsın bu zırvaları…

  • Anonymous Posted 5 Mayıs 2014 22:39

    Ellerinize yüreğinize sağlık. İnsanların sizi anlamaları için &quot;Aptallık&quot; alışkanlıklarından kurtulması lazım. Kendilerine indireni okumayan insanların, sizin hakkınızda olumsuz düşünmeleri normaldir. İhsan eliaçığın tırnağı olamaz %99 dediğiniz müslüman kitle.<br />

  • Anonymous Posted 3 Eylül 2014 20:24

    Eliaçık, eskiden saygın alim olarak itibar görürdü, şimdi gezi zekalılar tayfasından itibar görüyor. Nereden Nereye. O kadar ilme emeğe yazık ettin be adam. Tayyip düşmalığı seni ifrata sürükledi, izan kayboldu, izan kaybolunca simadan yayılan o sempatide yok olmuş. Bir daha yazılar olsun.

    • Anonymous Posted 22 Ekim 2014 13:06

      &quot;Taraf olmayan bertaraf olur&quot; anlayışında olsaydı daha iyi olurdu değilmi? Soyguncunun, çalıp çırpanın, halkını hırpalayıp öldürenin yanında olsaydı da saygın olsaydı daha iyi olurdu değilmi? Doğru söyleyenin köyden kovulma misali hocayı kötülemeyin şimdi. Biz Geziciler olarak hocayı tarafsız bir şekilde okuyup dinleyebiliyorsak, sizde önyargılarınızı bir kenara bırakıp öyle gelin.

  • mustafa Posted 9 Ocak 2015 23:06

    ihsan hoca isa peygamber den farkli bir örnek vermiş orasında değilim lakin, benim öğrenmek istediğim kuranda isa sizin anlayisiniza göre çarmıha gerilerek öldürüldü iddiasi, fakat kuranda öldürüldügüne dair hiç bir bilgi yok öldüğüne dair var öldürüldügünü nasıl çıkartırız merak ettim doğrusu slmve sevgilerimle.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.